3 گزینه پیش روی بایدن در افغانستان

به گزارش دکترای اقتصاد، در حالی که دو ماه به زمان معین شده در توافقنامه قطر برای خروج نیروهای خارجی باقیست، بایدن با سه گزینه پیشنهادی در افغانستان روبرو است.

3 گزینه پیش روی بایدن در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جو بایدن درحالی به مهلت مشخص شده برای خروج نیروهای باقی مانده آمریکایی از افغانستان نزدیک می گردد که مشاوران نظامی و اطلاعاتی وی 3 گزینه را پیش روی او گذاشته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

واشنگتن پست نوشت که گزینه نخست پیشنهادی خروج نیروها در مهلت مشخص شده یعنی اول ماه می (11 اردیبهشت) است حتی اگر این خروج به معنی سقوط دولت افغانستان و سقوط این کشور به جنگ داخلی باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گزینه دوم تمدید حضور نیروها برای مدتی محدود است که باید به وسیله مذاکره با طالبان صورت گیرد و گزینه سوم و نهایی نیز ادامه حضور برای مدتی نامشخص است.

این نشریه آمریکایی می افزاید: دولت افغانستان به ریاست اشرف غنی فاسد و شنماینده تر از آن است که دوام بیاورد. سیاست آمریکا هرچه باشد پاکستان و سایر همسایگان افغانستان از منافع خودشان محافظت خواهند کرد و طالبان ممکن است آنقدر پیروزی خود را حتمی بداند که صرفنظر از این که سران این گروه با تمدید مهلت خروج موافقت نمایند یا خیر، حملات خود را شدت ببخشد.

نوشتار درباره پیامدهای این گزینه ها نیز نوشت: اگر بایدن گزینه مذاکره با طالبان برای ماندن یک مدت محدود را انتخاب کند، طالبان ممکن است امتیازی سنگین، و احتمالاً آزادی زندانیان این گروه یا دیگر امتیازات را طلب کند و چنانچه بایدن بطور یکجانبه تصمیم به ماندن بگیرد، طالبان احتمالاً حملات خود را بر نیروهای آمریکایی را از سر خواهد می گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 906

به "3 گزینه پیش روی بایدن در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 گزینه پیش روی بایدن در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید