آیا واقعا ظرف یک هفته آینده مجوز فیلیمو، نماوا و فیلم نت تعلیق خواهد شد؟!

به گزارش دکترای اقتصاد، بر اساس نامه ای که از سوی سعید مقیسه - رئیس ساترا- برای حمید جبلی -رئیس صدا وسیما - ارسال شده، به نظر می رسد که مقدار تنش و اختلاف بین vodهای ایرانی و ساترا بالا گرفته است.

آیا واقعا ظرف یک هفته آینده مجوز فیلیمو، نماوا و فیلم نت تعلیق خواهد شد؟!

بر این اساس از صدا و سیما خواسته شده که با تهیه یک نامه و معین ضرب العجل یک هفته ای، از vodهای ایرانی مثل فیلیمو، نماوا و فیلم نت خواسته گردد که به قوانین ساترا تمکین کنند و نتیجه این کار را به دادستان کل کشور و بعضی نهادها و سازمان های دیگر مانند پلیس امنیت اخلاقی، دادسرای فرهنگ و رسانه، وزرات فرهنگ و نرکز فضای مجازی ارسال کنند.

از همه مهم تر خواسته شده که نامه تعلیق مجوز هم به علت آنچه عدم رعایت قوانین خوانده شده ارسال گردد.

حتی خواسته شده که شکایت علیه vodهای از سوی صدا و سیما تنظیم گردد.

دایره خواسته ها حتی از این هم بیشتر است و حتی خواسته شده که جلوی تبلیغات vodها گرفته گردد و از ناجا خواسته شده که جلوی تهیه برنامه های محیطی آنها گرفته گردد.

حتی دیتاسنترها هم باید از همکاری با vodها خودداری کنند و وزارات صمن هم نشان اینماد آنها را لغو کند.

بعلاوه از این پس هرگونه طرح فراوری برنامه از سوی vodها نباید پذیرش گردد.

اختلاف بین vodها و نهادهای نظارتی مسبوق به سابقه بوده، اما دست کم آن طور که از متن نامه تازه برمی آید اختلاف نو، بسیار جدی تر از سابق است.

البته ما از جزئیات این عدم هماهنگی vodها با قوانین ساترا آگاه نیستیم که مثلا مشکل بیشتر در حوزه پخش محتوای خارجی یا محصولات فراوریی داخلی بوده یا خیر. یا اینکه مشکل بیشتر جزئیات بصری و پوشش بوده یا محتوای بعضی برنامه ها قابل تایید نبوده. بعلاوه از سیر مذاکرات که ظاهرا نافرجام بوده و منجر به تصمیم مندرجه در این نامه هم شده، آگاهی جزئی و دقیق نداریم و تنها کلیاتی از آن جسته و گریخته اینجا و آنجا منتشر شده است.

در یک نمای کلی به نظر می رسد طرفین بتوانند باز به یک راهکار میانه رضایت بدهند. اما سؤال اینجاست که چنانچه تغییر رویه vodها در برنامه سازی های نو با ذائقه مخاطب هماهنگ نباشد با بعضی از برنامه های قبلی دیر پخش نشوند، vodها آیا می توانند با بحران کاهش مشترک کنار بیایند و چه ابتکاری برای خروج از این مشکل خواهند داشت؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1471

به "آیا واقعا ظرف یک هفته آینده مجوز فیلیمو، نماوا و فیلم نت تعلیق خواهد شد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واقعا ظرف یک هفته آینده مجوز فیلیمو، نماوا و فیلم نت تعلیق خواهد شد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید