اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری را نمی دهیم

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شیرین مزاری (Shireen Mazari) وزیر حقوق بشر پاکستان در سخنانی اظهار داشت که اسلام آباد به هیچ کشوری اجازه استفاده از خاک خود برای اقدامات براندازانه را نمی دهد.

اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری را نمی دهیم

وزیر حقوق بشر پاکستان در این خصوص گفت: پاکستان خواهان روابط صمیمانه خوب با همه کشورهای همسایه است؛ زیرا نقش مهمی در حفظ صلح در کل منطقه دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: پاکستان به نام یک کشور صلح طلب و صلح دوست، همیشه خواهان افغانستانِ با ثبات و پیشرفته است.

این در حالیست که عمران خان نخست وزیر پاکستان هم پیشتر در سخنانی در مجلس کشورش تصریح کرده بود: دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه ای نخواهیم بود. پاکستان اقدامات زیادی مطابق خواست آمریکا در مبارزه با تروریسم انجام داد؛ اما طرف مقابل هرگز اقدامات ما را به رسمیت نشناخت.

وی در ادامه سیاست پیشین کشورش در همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم را احمقانه خواند و گفت: چطور ممکن است یک کشور علیه کشوری که شریک و متحد آن است، دست به حملات پهپادی زده و باعث هرج و مرج و خلاء امنیتی شود. آنان هرگز قدردان اقدامات پاکستان و همکاری در مبارزه با تروریسم نبودند؛ بنابراین جای هیچ بحثی مبنی بر ارائه پایگاه نظامی برای آمریکایی ها در خاک پاکستان، وجود ندارد. ما فقط خواهان امنیت و صلح در افغانستان هستیم و همین گزینه را هم به نفع پاکستان می دانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1095

به "اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید