انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه ها

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/خراسان شمالی منتخب مردم بجنورد در مجلس یازدهم از افزایش نرخ بیمه ها انتقاد کرد و فرایند افزایش سالیانه را ناصحیح خواند.

انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه ها

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگاران، پیاده سازی عدالت اجتماعی در جامعه را یک اصل مهم خواند و اضافه نمود: مجلس آینده با آنالیز قوانین بیمه ای زمینه ایجاد عدالت اجتماعی را در دستور کار خویش قرار خواهد داد و مطالبات مردمی و نگاه دقیق صاحب نظران حقوقی را در این زمینه و سایر موارد دنبال خواهد نمود.

وی گفت: بیمه در دنیای امروز هم یک ضرورت است و هم یک صنعت و لازمه یک صنعت ایجاد فرصت رقابت است که در این فضا اولا فراوری کننده به کیفیت و کاهش قیمت اقدام کند و دوم مصرف کننده حق انتخاب در تنوع گزینه ها را داشته باشد.

وحیدی اظهار کرد: در واپسین روزهای سال 98 نرخ بیمه های سال 99 بر پایه 25 درصد رشد قیمت گذاشته شده در حالی که شرایط مالی مردم ناشی از شیوع وسیع کرونا ویروس افت شدید داشته و اقشار متوسط و ضعیف هم در فشار بیشتر مالی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین بیمه باید در شرایط خاص کنونی به جای اندیشه سودگرایانه به همراهی با مردم مثل سایر نهادهای خدمات رسان مانند بانک ها در تعویق اقساط، شرکت های آب، برق و گاز در تعویق پرداخت قبوض یا حتی بخگرددگی مالیاتی و جریمه های ناشی از آن بپردازد.

این منتخب مجلس با اشاره به کاهش حجم سفر ها ادامه داد: وقتی میزان سفرها کاهش یافته و 30 درصد مصرف سوخت نیز پایین آمده یعنی خطرات ناشی از تردد جاده ای هم به شدت پایین آمده و تعداد خسارت بگیران هم ناشی از کاهش تصادفات کمتر است شاید چنین ارزیابی گردد که نرخ بیمه حتی نسبت به سال 98 بایستی در سال 99 کمتر گردد نه افزایش 25 درصدی که تورم زایی با صنعت بیمه آغاز گردد.

وحیدی تاکید نمود: مدیران ارشد بیمه باید همه جوانب را در تصمیم گیری ها لحاظ کرده ودستگاه های نظارتی نیز به سرعت مانع تورم زایی در آغاز سال جدید شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 233

به "انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد منتخب مردم بجنورد از گرانی بیمه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید