ایجاد 180 هزار شغل برکت در سال 99 خبرنگاران

به گزارش دکترای اقتصاد، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال 99 اقدام به ایجاد 180 هزار شغل خرد و خانگی در مناطق محروم کشور نموده است.

ایجاد 180 هزار شغل برکت در سال 99 خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال 99 اقدام به ایجاد 180 هزار شغل خرد و خانگی در مناطق محروم کشور نموده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر اضافه کرد: در امسال، 60 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره برداری رسیده که ایجاد 180 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال داشته است.

امیرحسین مدنی تاکید نمود: 276 شهرستان و 7 هزار و 575 روستا در 31 استان کشور تحت پوشش فعالیت های اشتغال زایی بنیاد برکت قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات کارآفرینی بنیاد برکت در سال های گذشته توضیح داد: بنیاد برکت تا پیش از امسال نیز، اقدام به ایجاد 40 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور منجر به ایجاد 120 هزار شغل در مناطق محروم و روستایی کشور نموده بود.

مدنی اعلام نمود: به این ترتیب، مجموع طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت تا انتها سال 99 به 100 هزار طرح می رسد که باعث ایجاد 300 هزار شغل برای متقاضیان شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد مشاغل خرد و خانگی 94 هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: شبکه 585 نفری مجریان و تسهیل گران بنیاد برکت طی سال 99 در حال شناسایی متقاضیان و ایجاد فرصت های کسب و کار در مناطق روستایی و محروم کشور بوده اند.

مدنی درباره نتایج و اثرات این فعالیت ها گفت: طرح توانمندسازی روستا های محروم از دو سال گذشته در بنیاد برکت شروع شده تا ضمن پایدارسازی ماندگاری روستاییان، به معیشت و اشتغال آنان نیز یاری و از مهاجرت شان به شهر ها جلوگیری کند.

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام نمود: اجرای طرح های اشتغال زایی در مناطق محروم روستایی، علاوه بر توانمندسازی مالی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس را نیز در این مناطق به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: مهاجرت روستاییان به شهر و تبدیل این مناطق از روستا های مولد به مصرف کننده، نگرانی های بسیاری را در حوزه فراوری مایحتاج زندگی مردم به وجود آورده و از این رو، بنیاد برکت با ورود به این حوزه، کوشش نموده است تا با ایجاد فرصت های شغلی پایدار، زمینه ماندگاری روستائیان را در مناطق زندگی خود فراهم کند.

مدنی با اشاره به راه اندازی نهضت ایجاد اشتغال در کشور تاکید نمود: بنیاد برکت با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر توانمندسازی مناطق محروم به وسیله فراهم آوردن فرصت های کسب و کار، عمده فعالیت ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز نموده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد هیچ گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان در روستا های محروم کشور قائل نیست و با تمام توان در کنار مردمان این مناطق ایستاده است. همچنین با پیش بینی پشتیبان و بازار فروش برای محصولات فراوریی، یک زنجیره مالی را تشکیل می دهد که اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 876

به "ایجاد 180 هزار شغل برکت در سال 99 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 180 هزار شغل برکت در سال 99 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید