تور ارمنستان ارزان: ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد

به گزارش دکترای اقتصاد، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از بروز درگیری های نظامی نو در منطقه ها مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد.

تور ارمنستان ارزان: ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با ابراز نگرانی از بروز درگیری های نظامی تازه در منطقه ها مرزی جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم احترام کشور ها به مرز های شناخته شده بین المللی، دو طرف را به حل و فصل اختلافات به وسیله مصاحبه و راه های مسالمت آمیز فراخواند.

خطیب زاده تنش های جاری را برای فرایند تدریجی رسیدن به صلح و پیشرفت در منطقه خطرناک توصیف و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده یاری به طرفین برای حل و فصل اختلافات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه است.

لازم به ذکر است امروز گزارش هایی در مورد تداوم درگیری در مرز شرقی ارمنستان با جمهوری آذربایجان منتشر شد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از مجلس ارمنستان گزارش داد 15 سرباز ارمنستانی در درگیری ها در مرز این کشور با آذربایجان کشته شده اند.

اینترفاکس بعلاوه گزارش داد وزارت دفاع ارمنستان امروز اظهار داشت که 12 سرباز این کشور به وسیله جمهوری آذربایجان اسیر شده اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای جداگانه اظهار داشت که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش ها در مرز دو کشور مقصر می داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1286

به "تور ارمنستان ارزان: ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه نزاع دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید