بودجه میراث فرهنگی در دو سال اخیر 3 برابر شد

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، بودجه میراث فرهنگی در دو سال اخیر 3 برابر شد.

بودجه میراث فرهنگی در دو سال اخیر 3 برابر شد

علی دارابی گفت: بیش از 10 نشست در این روزها برگزار می گردد که یک نشست در استان آذربایجان غربی با موضوع زلزله، یک نشست در یزد با موضوع سیل، یک نشست در اصفهان با موضوع پدیده فرونشست و یک نشست در فارس با موضوع بافتهای تاریخی از جمله مهمترین نشست های معاونت میراث فرهنگی است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برگزاری این نشست ها باعث خواهد شد تا کوشش کنیم سواد میراثی را بالا ببریمف چرا که آثار تاریخی روح هویتی هر جامعه است و نیاکان و پیشینیان ما آثاری را از خود به جا گذاشتند که بیانگر تمدن غنی ماست. این در حالی است که با برگزاری این نشست ها و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و بناهای تاریخی، قدردانی از کوشش این افراد را انجام می دهیم.

وی گفت: امروز کارهای بزرگی را در حوزه میراث فرهنگی انجام می دهیم و با وجود بودجه اندک، کارهای بزرگی در حال اجرا است. به عنوان مثال، بودجه ما در دو سال اخیر سه برابر شده و بعلاوه انجمن خیران میراث فرهنگی تشکیل شده و بزودی فعالیت خود را شروع می نماید.

معاون میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه میراث فرهنگی به صورت جدی آن را دنبال می کنیم، توجه به آموزش استاد شاگردی است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1602

به "بودجه میراث فرهنگی در دو سال اخیر 3 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه میراث فرهنگی در دو سال اخیر 3 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید