تاتامی پاریس آخرین فرصت کاراته در المپیک، مهدیزاده در جمع مدعیان

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته در مطلبی تحت عنوان همه آنچه باید در مورد رقابت های کسب سهمیه المپیک 2020 بدانید گزارشی از شرایط تیم های شرکت کننده، آمادگی میزبان برای برگزاری این رقابتهای پراهمیت و مدعیان کسب سهمیه منتشر کرد.

تاتامی پاریس آخرین فرصت کاراته در المپیک، مهدیزاده در جمع مدعیان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این گزارش آمده است: آخرین مرحله از رقابتهای کسب سهمیه مسابقات کاراته در بازی های المپیک توکیو 2020 از 11 تا 13 ژوئن (21 تا 23 خردادماه) در پاریس (فرانسه) برگزار می گردد

آخرین فرصت برای کسب سهمیه

در این مسابقات 24 سهمیه بازی های المپیک در اختیار نفرات برتر قرار خواهد گرفت. سه کاراته کای برتر در هر یک از 8 رده المپیکی، بلیت سفر به توکیو 2020 را کسب می نمایند. مسابقات کسب سهمیه پاریس 2020 آخرین فرصتی است که ورزشکاران برای حضور در این بازی ها دارند. پس از این رویداد، لیست نهایی 80 زن و مرد که نماینده کاراته در عظیمترین رویداد ورزشی دنیا هستند، اعلام می گردد. پیش از این 40 نماینده از نزدیک به 20 کشور دنیا به وسیله رنکینگ، مستقیم به بازی ها راه یافتند.

پاریس میزبان رویدادهای عظیم کاراته

مسابقات کسب سهمیه در سالن ورزشی پیر دو کوبرتن در پاریس برگزار گردد، محلی که با توجه به نامگذاری آن به یاد بنیانگذار بازی های المپیک مکان مناسبی برای برگزاری این رقابت ها محسوب می گردد. این مسابقات آدینه و شنبه از ساعت 9 تا 20:30 (به وقت محلی) برگزار می گردد، در حالی که برنامه روز یکشنبه از ساعت 10 آغاز می گردد و تا 19 به طول خواهد انجامید.

از آنجا که فرانسه با بیش از 160 هزار کاراته کا و بیش از 5 هزار باشگاه قطب اصلی کاراته محسوب می گردد، بسیاری از رویدادهای عظیم بین المللی به طور معمول در این کشور اروپایی برگزار می گردد. مسابقاتی چون رقابتهای به یادماندنی قهرمانی دنیا در سال 2012، که یکی از عظیمترین رقابتها در تاریخ کاراته به حساب می آید، در پایتخت فرانسه برگزار گردید، و یا رقابتهای لیگ های برتر دنیای که از زمان آغاز این مسابقات در سال 2011 تا سال 2020، همه ساله از میزبانی پاریس آغاز شد.

رقابتهایی در معیار دنیای

محبوبیت دنیای کاراته را می توان در لیست گسترده شرکت نمایندگان برای حضور در این مسابقات مشاهده کرد، برای شرکت در این رقابتها نزدیک به 500 شرکت نماینده از 98 کشور از پنج قاره ثبت نام کردند. فدراسیون های ملی مجاز به ثبت نام یک ورزشکار در هر رده بودند، به استثنای آن رده هایی که ورزشکاران آنها قبلاً پیروز به کسب سهمیه شدند.

مهدیزاده در جمع مدعیان کسب سهمیه

فرانسه میزبان کاراته کاهای نخبه و قهرمانان دنیا از پنج قاره خواهد بود. قهرمانان عظیمی چون دورتا باناسزچیک از لهستان، الینه چاتزیلیادو از یونان و صاحبان پیشین عنوان قهرمانی دنیا چون الکساندرا ریچیا از فرانسه، آلیسا بوچینگر از اتریش، امیر مهدی زاده از ایران و جردن توماس از انگلیس که در جمع دیگر رقبا به میدان خواهند رفت.

برگزاری رقابت ها به شکل جدید

برخلاف مسابقات معمول کاراته که از سیستم حذفی پیروی می نمایند، مسابقات کسب سهمیه پاریس 2020 با سیستم دوره ای برگزار می گردد بدین شکل که پس از دور اول که بصورت حذفی است، دو فینالیست و دو برنده بازی شانس مجدد در یک جدول به مصاف هم می فرایند تا ضمن صدور جواز حضور در المپیک برای سه کاراته کا برتر هر رده به آنها مدال نیز اهدا گردد.

امیرمهدیزاده در وزن 67- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی هم در کاتای انفرادی نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که عصر امروز تهران را به مقصد پاریس ترک می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1056

به "تاتامی پاریس آخرین فرصت کاراته در المپیک، مهدیزاده در جمع مدعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتامی پاریس آخرین فرصت کاراته در المپیک، مهدیزاده در جمع مدعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید