تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری استان که به علت شیوع کروناویروس تعطیل شده اند، خبر داد.

تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان

احمدرضا احسانی اظهار کرد: کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال 98 دارند، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

وی افزود: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت 30 روزه آنان به انتها نرسد.

احسانی گفت: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری بوده و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 259

به "تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید