تزریق واکسن در کشور از مرز 2.4 میلیون دوز عبور کرد

به گزارش دکترای اقتصاد، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تازه ترین گزارش واکسیناسیون کووید 19 در کشور را اعلام نمود.

تزریق واکسن در کشور از مرز 2.4 میلیون دوز عبور کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه ملی واکسیناسیون کووید 19 در کشور، از اسفند 99 با تزریق واکسن به پرسنل و نیرو های بخش های ICU شروع شد و در ادامه سایر کادر بهداشت و درمان توانستند این واکسن را بزنند.

به دنبال کادر بهداشت و درمان، افراد مقیم آسایشگاه ها واکسن زدند و در ادامه بعضی از جانبازان و همچنین سالمندان، این واکسن را دریافت کردند.

بر اساس سند ملی واکسیناسیون که ستاد ملی مقابله با کرونا آن را تصویب نموده است، سالمندان در گروه های مختلف سنی تقسیم بندی شده اند و در اولین اولویت افراد 80 سال به بالا واکسن زدند.

تا کنون دو میلیون و 32 هزار و 162 نفر دوز اول واکسن کرونا و 388 هزار و 821 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده اند.

بر همین اساس تا به امروز مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و 420 هزار و 983 دوز رسیده است.

طبق سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی یا ثبت نام اینترنتی نیست و تنها در انتها هر مرحله از واکسیناسیون، در صورت عدم دریافت پیامک یا تماس تلفنی، صرفاً افراد جامانده گروه های اعلام شده برای نوبت گیری تزریق واکسن می توانند به وسیله درگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و به روز رسانی شماره تلفن همراه خود اقدام نموده و ظرف روز های بعد، زمان و محل تزریق واکسن به وسیله پیامک به تلفن همراه ایشان ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1007

به "تزریق واکسن در کشور از مرز 2.4 میلیون دوز عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن در کشور از مرز 2.4 میلیون دوز عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید