تغییرات اقلیمی برای سلامت جهانی فاجعه آمیز خواهد بود

به گزارش دکترای اقتصاد، در سال های اخیر با تغییرات اقلیمی بیماری ها و مسائلی چون کم آبی بدن، مسائل کلیوی، تومورهای بدخیم پوستی، عفونت های حاره ای، مسائل ذهنی، عوارض بارداری، آلرژی و بیماری های قلبی و تنفسی بیشتر شده است.

تغییرات اقلیمی برای سلامت جهانی فاجعه آمیز خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان طبق بیانیه ای که در بیست مجله پزشکی معتبر منتشر شده است، هشدار داده شده که دنیا دیگر توان نخواهد داشت صبر کند فراگیری ویروس کرونا تمام گردد و پس از آن در مورد بحران تغیرات اقلیمی صحبت گردد. زیرا افزایش دمای دنیای برای سلامت عمومی فاجعه آمیز خواهد بود. این بیانیه می گوید بعلاوه در سال های اخیر با تغییرات اقلیمی بیماری ها و مسائلی چون کم آبی بدن، مسائل کلیوی، تومورهای بدخیم پوستی، عفونت های حاره ای، مسائل ذهنی، عوارض بارداری، آلرژی و بیماری های قلبی و تنفسی بیشتر شده است. بازده محصولات زراعی هم بین 1.8% درصد تا 5.6% درصد کاهش یافته و موارد سوءتغذیه بیشتر شده است. جوامعی که کمترین نقش را در تغییرات اقلیمی داشته اند اکنون در معرض آسیب زیادی هستند. اگرچه همه کشورها، فقیر و ثروتمند، کم و بیش در معرض اثرات تغییرات اقلیمی قرار خواهند گرفت. همچنان که در حال حاضر بعضی از این اثرات قابل مشاهده هستند.

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان دنیای بهداشت در این خصوص ابراز نگرانی نموده و گفته است: خطرات تغییر اقلیمی می تواند هر بیماری را تحت الشعاع قرار دهد. فراگیری کوید-19 تمام خواهد شد، اما هیچ واکسنی علیه بحران اقلیمی وجود ندارد. او بعلاوه به احتیاج به تغییرات بنیادی تاکید نمود که جوامع و دولت ها بایستی در ساختار و رفتار خود ایجاد کنند، از جمله تغییر در سیستم حمل و نقل، طراحی شهرها، فراوری و توزیع غذا، بازارهای سرمایه گذاری های اقتصادی، سیستم های بهداشتی و... .

بنابر اعلام پنل میان حکومتی سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی، انتظار می رود تا سال 2030 افزایش دما از 1.5 درجه بیشتر گردد. کارشناسان هشدار داده اند باید هر چه سریع تر اقدامات اضطراری برای کنترل افزایش دمای دنیای به وسیله مجامع بین المللی و مردم دنیا انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1151

به "تغییرات اقلیمی برای سلامت جهانی فاجعه آمیز خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی برای سلامت جهانی فاجعه آمیز خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید