خبرنگاران بخش تولید در قم کانون جذب سرمایه&zwnjگذاران است

به گزارش دکترای اقتصاد، قم - خبرنگاران - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم گفت: با تسهیل فرآیندهای اداری و حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی از حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی قم، بخش تولید در این استان به کانون حضور سرمایه گذاران تبدیل شده است.

خبرنگاران بخش تولید در قم کانون جذب سرمایه&zwnjگذاران است

سید رضا طباطبایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت اقتصادی در قم با حمایت مدیران ارشد استان از همه ابزارهای قانونی و اداری استفاده کرده و شرایط موردنیاز برای توسعه هرچه بیشتر بخش تولید استان را فراهم می کنیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه های استان، قابلیت های متعدد و متنوع قم در حوزه های مختلف سرمایه گذاری را برای علاقه مندان تبیین می کنیم و همچنین با نابودی ویروس کرونا نمایشگاه های تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در قم را با حضور فعالان اقتصادی به صورت ملی و بین المللی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران در قم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این استان می توانند در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه محصول تولیدی خود را به عمده مراکز خرید و مصرف کشور ارسال نمایند و همچنین با استفاده از خطوط زمینی، ریلی و هوایی(فرودگاه امام خمینی(ره)) برای صادرات آن به بازارهای بین المللی اقدام نمایند.

طباطبایی گفت: فرصت های سرمایه گذاری در قم با بررسی های کارشناسی اجرا شده به طور معین شناسایی شده است و علاقه مندان به فعالیت های اقتصادی می توانند برای ورود به هر حوزه ای که اهلیت لازم برای انجام آن را دارند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه به روز نمودن 71 فرصت سرمایه گذاری در استان و صدور 21 مجوز بی نام از مجوزهای سرمایه گذاری برای تسهیل فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در قم از اقدام های مهم اجرا شده توسط کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان است.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مسائل واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان قم و تسهیل امور در این بخش نیز از جمله اقدام های موثر برای رونق بخشی به حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاران در فعالیت های اقتصادی استان به شمار می آید.

حجم سرمایه گذاری اجرا شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از 51 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری اجرا شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از 58 هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 725

به "خبرنگاران بخش تولید در قم کانون جذب سرمایه&zwnjگذاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش تولید در قم کانون جذب سرمایه&zwnjگذاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید