خبرنگاران جهت اقتصادی کرمانشاه در سال 99 مشخص شد

به گزارش دکترای اقتصاد، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه با اشاره به طرح هایی که در سال جدید در اولویت حمایت اعتباری قرار می گیرند، گفت: حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان و ارزآوری از ملاک های معین راستا اقتصادی استان در سال 99 است.

خبرنگاران جهت اقتصادی کرمانشاه در سال 99 مشخص شد

حبیب الله وفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: باتوجه به اینکه امسال علاوه برتسهیلات بانکی 200 هزار میلیارد تومان هم در قالب ردیف های متمرکز برای جهش تولید اختصاص یافته است، فرصت مناسبی برای کرمانشاه فراهم شده تا اعتبار بیشتری برای رونق واحدهای تولیدی و مالی خود جذب کند.

حمایت از تولید با نگاه به بازار داخل

وفایی با بیان اینکه بیشتر اعتبارات استان در سال جدید به طرح های بزرگ اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: در گام نخست 44 پروژه عمرانی، مالی و تولیدی با رویکرد حمایت از بازار داخل جمع بندی و در نخستین نشست ستاد جهش تولید استان مطرح شد.

به گفته او، پس از همفکری و بررسی بیشتر، تعداد نهایی پروژه های مصوب، مشخص می شود و اجرا و تکمیل آنها مبنای عمل استان در سال 99 قرار می گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان، منطقه و کشور را یکی از معیارهای این سازمان برای اولویت بندی طرح های مالی سال 99 دانست و گفت: تنها راه ایجاد جهش در تولید، فعال سازی واحدهای راکد و اشتغالزایی همین راستا است.

راه اندازی کامل مرز سومار

او ارزآوری و حمایت از صادرات را دیگر ملاک اولویت های استان در سال جدید عنوان و اظهارداشت: استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در سال های متمادی به عنوان یکی از دروازه های مهم صادرات کشور مطرح بوده است و به همین دلیل اقدامات زیرساختی، زیربنایی و عمرانی با هدف توسعه صادرات و ارزآوری یکی از ملاک های مهم ما در سال جدید خواهد بود که به همین دلیل تلاش می کنیم با تکمیل جاده، گمرک و بازارچه سومار این مرز را تا پایان سال به صورت کامل راه اندازی کنیم.

به گفته وفایی، راه اندازی و تکمیل تاسیسات بازارچه های شوشمی، شیخ صله و پرویزخان هم در دستور کار خواهد بود.

او همچنین مطرح نمود: حمایت اعتباری از طرح های مهم حوزه های مختلف از جمله راه، شهرک های صنعتی، مجتمع های گلخانه ای و دامپروری و... هم در سال جدید در دستور کار واقع شده است.

وفایی همچنین به طرح احداث راه آهن کرمانشاه به خسروی اشاره و افزود: ما در اواخر سال گذشته 100 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار گرفتیم که در گام نخست راه آهن حد فاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب احداث می شود.

اولویت اول

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تکمیل طرح سامانه گرراستای را اولویت اول طرح های مالی سال 99 عنوان و گفت: اگر این طرح به صورت کامل تکمیل شود، 23 هزار شغل ایجاد می کند که یک تحول بزرگ در حوزه اشتغالزایی خواهد بود.

وفایی در عین حال گفت: تا به امروز 12 هزار میلیارد تومان برای پیشبرد سامانه گرراستای هزینه شده که تنها منبع تامین مالی آن صندوق توسعه ملی است و هرگونه برداشت جدید از این صندوق هم مشروط به اجازه رهبر معظم انقلاب است.

نخستین نشست ستاد جهش تولید با حضور اعضای شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان روز شنبه 16 فروردین برگزار گشت.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد مالی و درآمدزایی است؛ از وجود 600 هزار جوان 15 تا 29 ساله و بیش از 900 هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و 2 گمرک رسمی در مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود 25 هزار کیلومتر مربع، 1.5 درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 272

به "خبرنگاران جهت اقتصادی کرمانشاه در سال 99 مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهت اقتصادی کرمانشاه در سال 99 مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید