خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران، چند ماهی است که بازار خرید و فروش لوازم خانگی در رکود قابل توجهی قرار گرفته و مردم چندان تمایلی به خرید لوازم خانگی ندارند.

خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری

البته افزایش قیمت ها در انواع لوازم خانگی آنهم در طول چند ماه اخیر بر بی رغبتی مردم در خرید کالا بی تأثیر نبوده است و همین امر عاملی شده با افزایش قیمت دلار فراورینمایندگانی که مدام بر طبل افزایش قیمت ها در لوازم خانگی می زدند دست از افزایش قیمت ها برداشته و در قالب طرح های مختلف سعی در فروش کالاهای خود نمایند، با این وجود تورم موجود در جامعه و کاهش توانایی اقتصادی مردم عاملی شده ه تا کمتر سراغ خرید لوازم خانگی نو بروند و بیشتر ترجیح دهند کالاهای قدیمی خود را تعمیر نمایند.

در همین زمینه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از اجرای طرحی تحت اسم خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری تا سقف 30 میلیون تومان خبرداده است تا در قالب آن تا حدودی رکود خرید لواز خانگی کاهش پیدا کند.

بنا بر اعلام عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با همکاری فراورینمایندگان تفاهمنامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شده تا امکان فروش اعتباری کالاهای لوازم خانگی فراهم گردد.

متقاضیان خرید اعتباری کالا می توانند با مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران اعتبار سنجی شده و کارت های اعتباری تا سقف 30 میلیون تومان دریافت می نمایند (تسنیم).

طرح ملی لوازم خانگی!

در این میان اما بعد از خودروی ملی، ظاهرا نوبت به لوازم خانگی ملی رسیده است. طرحی با اسم سند راهبردی صنعت لوازم خانگی در وزارت صمت در حال آنالیز است که تمرکز آن بر جایگزینی سریع فراوری داخل با خارج و تامین احتیاج کشور با فراوری انواع محصولات داخلی است. طرحی که در صورت تصویب آن احتمالا واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع می گردد.

محمد حسین اسلامیان، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته است که معنای این سند راهبردی ملی شدن لوازم خانگی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به کشور است.

مطالعه متن کامل گزارش طرح ملی لوازم خانگی در ایران کلید خورد، پیشنهاد می گردد.

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1142

به "خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید