خسارت 6 میلیارد پوندی قرنطینه به پایتخت انگلیس

به گزارش دکترای اقتصاد، نشریه استاندارد انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی مطرح نمود که دومین دور قرنطینه سراسری در این کشور دست کم 6 میلیارد پوند به اقتصاد لندن ضربه زده است.

خسارت 6 میلیارد پوندی قرنطینه به پایتخت انگلیس

پایتخت انگلیس در تقسیم بندی جدید محدودیت های جدید کرونایی وزارت بهداشت انگلیس قسر در رفت. بر اساس اعلام وزیر بهداشت انگلیس، بیشتر مناطق این کشور از دوم دسامبر و پس از خاتمه دوره دوم قرنطینه سراسری در بالاترین سطح محدودیت های کرونایی قرار خواهند گرفت.

با این حال لندن و شماری از مناطق جنوبی انگلیس در سطح ماقبل آخر از محدودیت های کرونایی قرار خواهند داشت تا به این ترتیب شرکت های تجاری بتوانند از پنجشنبه هفته آینده فعالیت های خود را با رعایت اصول بهداشتی از سر بگیرند.

مت هنکاک با ایراد سخنانی در مجلس عوام اظهار کرد: زمانی که قرنطینه سراسری به خاتمه برسد، لندن در سطح دوم محدودیت های کرونایی قرار خواهد گرفت. اما نباید از تلاش ها برای مقابله با کرونا دست بکشیم و دستاوردهایی را که به دست آوردیم از دست بدهیم. وی شرح داد: کرونا همچنان یک تهدید جدی به شمار می رود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز از مردم این کشور خواسته تا زمستان امسال در نبرد علیه ویروس کرونا مقاومت و اصول بهداشتی را رعایت کنند. او که به دلیل تماس با فرد مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه اجباری به سر می برد، امروز در جلسه مجازی با اعضای دولت شرح داد: باید پاهای خود را روی گلوی این هیولا بگذاریم.

جانسون درست پنجشنبه سه هفته پیش دومین دور قرنطینه سراسری در انگلیس را برای مهار شمار مبتلایان به کرونا اعمال کرد. موعد محدودیت ها یک هفته دیگر به خاتمه می رسد تا تدابیر جدیدی جایگزین شود.

بحران کرونا در کنار ابهامات ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اوضاع اقتتصادی انگلیس را در نوردیده است.

وزیر اقتصاد انگلیس دیروز چهارشنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام با تشریح مسائل ناشی از بحران کرونا اعلام نمود که بازده اقتصادی این کشور به پایین ترین حد در 300 سال گذشته رسیده و اوضاع در حالت اضطراری قرار گرفته است.

ریشی سوناک پیش بینی کرد که اقتصاد انگلیس تا خاتمه امسال 11.3 درصد به دلیل بحران کرونا کوچک تر خواهد شد. به گفته وی اوضاع اقتصادی این کشور دست کم تا سال 2022 ترمیم نخواهد شد و ممکن است برای مدت طولانی بهبود پیدا نکند.

بر اساس پیش بینی وزیر دارایی انگلیس، بدهی دولت به 394 میلیارد پوند خواهد رسید که این میزان بیشترین حد در دوران صلح محسوب می شود. وی بیان کرد که دولت تا به امروز 280 میلیارد پوند برای کمک به اقتصاد کرونازده انگلیس هزینه کرده و سال آینده 55 میلیارد پوند دیگر برای بهبود اوضاع اقتصادی خرج خواهد کرد.

او با این حال پیش بینی کرد که اقتصاد انگلیس در سال 2025 میلادی، 3 درصد کوچک تر از میزانی خواهد بود که مارس (فروردین) گذشته تخمین زد.

دولت برای جبران بدهی های خود چاره ای جز افزایش اقتصادیات ها و کاهش هزینه های عمومی نمی بیند اما بازتاب این مساله انتقادهای گسترده ای را در داخل به همراه داشته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 712

به "خسارت 6 میلیارد پوندی قرنطینه به پایتخت انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 6 میلیارد پوندی قرنطینه به پایتخت انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید