راه اندازی 2 بخش تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی جنوب غرب تهران

به گزارش دکترای اقتصاد، بخش سی تی اسکن و آندوسکوپی در بیمارستان شهدای یافت آباد به عنوان تنهاترین مرکز درمانی دولتی در جنوب غرب تهران به بهره برداری رسید.

راه اندازی 2 بخش تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی جنوب غرب تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در آیین افتتاح بخش سی تی اسکن و آندوسکوپی بیمارستان شهدای یافت آباد، اظهار کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد یکی از بیمارستان های قدیمی در منطقه جنوب غرب تهران است که با یاری خیرین در سال های خیلی قبل بنیان نهاده شده است.

وی اضافه کرد: امروز خدا را شکر می کنیم که بعد از چندین ماه پیگیری یک دستگاه سی تی اسکن که از تکنولوژی روز برخوردار است، در بیمارستان راه اندازی شد تا از این به بعد احتیاج نباشد تا مردم برای انجام سی تی، جهت طولانی را طی نمایند و به زحمت بیفتند.

کوهپایه زاده گفت: همکاران ما در این بیمارستان در چند ماهه اخیر به دلیل رسیدگی به مبتلایان کرونا زحمت زیادی کشیدند و فرایند ارائه خدمت با نبود بخش سی تی اسکن با سختی انجام می شد، اما از امروز ضمن رفع این کمبود امکان ارائه این خدمت تشخیصی هم برای افراد مشکوک به کرونا و هم سایر بیماران امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای یافت آباد تنها مرکز درمانی دولتی در جنوب غرب تهران است که با تعرفه دولتی خدمت ارائه می دهد، اضافه کرد: امیدواریم در آینده شاهد نصب و راه اندازی تجهیزات پیشرفته تری در این بیمارستان برای پاسخ به احتیاج مردم باشیم.

ایمان براتی، مدیرعامل بیمارستان شهدای یافت اظهار کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد حدود شصت سال در حال خدمت به مردم منطقه است، اما با وجود کوشش های اجرا شده تا امروز دستگاه سی تی اسکن نداشته است.

وی اضافه کرد: امروز هم بعد از پرداخت اولین قسط خرید در حدود بیست ماه قبل، با پیگیری های که انجام گرفت و حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و سایر همکاران بالاخره دستگاه به دست ما رسید.

براتی گفت: این دستگاه با ارز آزاد حدود هفت میلیارد تومان قیمت دارد، اما هزینه تمام شده آن با ارز دولتی تخصیص داده شده از سوی هیأت امنای ارزی یک میلیارد و 300 میلیون تومان شده است.

مدیرعامل بیمارستان شهدای یافت آباد خاطر نشان کرد: بخشی از منابع خرید این دستگاه از محل درآمد های بیمارستان، بخشی از بودجه دانشگاه و حدود 200 میلیون تومان به وسیله خیرین تامین شده است؛ البته 400 میلیون تومان از اقساط آن باقی مانده که امیدواریم خیرین در پرداخت آن به ما یاری نمایند.

وی با بیان اینکه با شروع کرونا بیمارستان شهدای یافت آباد اولین بیمارستانی بود که برای رسیدگی به مبتلایان کرونا انتخاب شد، اضافه کرد: کرونا اهمیت داشتن سی تی اسکن برای بیمارستان را دو چندان کرد؛ به طوری که در این مدت از سی تی اسکن پرتابلی که متعلق به سپاه بود، استفاده کردیم.

براتی با بیان اینکه بیمارستان شهدای یافت آباد اکنون صاحب یکی از به روزترین انواع دستگاه های سی تی اسکن 16 اسلایس است، اضافه کرد: این بخش همزمان با راه اندازی به بخش خصوصی واگذار می گردد و پیش بینی می کنیم روزانه 50 تا 60 نفر مراجعه نماینده داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ضرورت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های جنرال، گفت: با توجه به اینکه ما بخش کت لب نداریم، این دستگاه فعلا احتیاج بیمارستان و مردم را رفع می نماید.

وی اضافه کرد: دو بخش دیگر هم امروز راه اندازی می شوند، بخش آندوسکوپی که پیش از این نداشتیم و بخش داخلی که کاملا بازسازی شده و 50 تخت دارد که البته 6 تخت آن برای اطفال در نظر گرفته شده و اکنون بیمارستان شهدای یافت آباد با حدود 170 تخت بیمارستانی فعال، آماده سرویس دهی است.

براتی گفت: ان شاء الله تا انتها سالجاری، ساختمان جدید بیمارستان که 5 هزار و 500 متر مربع بنا دارد، افتتاح می گردد؛ در این صورت بخش های کت لب و جراحی قلب به بیمارستان اضافه می شوند و بخش های ICU، اورژانس، تصویربرداری و آزمایشگاه در این ساختمان با ظرفیت بیشتری خدمت ارائه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 439

به "راه اندازی 2 بخش تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی جنوب غرب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 2 بخش تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی جنوب غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید