رویداد مرکز کتاب ایران جریان کتابخوانی را تقویت نموده است

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران ، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در گفت وگو با دبیرخانه مرکز کتاب ایران گفت: یکی از اتفاقات میمون و منحصر به فرد جشنواره مرکز کتاب ایران، ایجاد شبکه روستاهای دوستدار کتاب و مرکز کتاب ایران است. در هر دوره جشنواره 10 شهر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند که این شهرها عضو این شبکه می شوند ؛ تا به امروز 80 شهر به عضویت این شبکه درآمده اند و شهرداران این شهرها عضو این شبکه هستند.

رویداد مرکز کتاب ایران جریان کتابخوانی را تقویت نموده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: بنده از زمانی که شهردار شهر یزد در نخستین دوره بودم به عضویت شبکه روستاهای دوستدار کتاب و مرکز کتاب ایران درآمدم و با رأی اعضا به عنوان رئیس این شبکه فعالیت می کنم. وقتی این شبکه شکل گرفت، فرصت تبادل و تجربه بین شهردارها فراهم شد و در کنارش ظرفیت های همکاری مشترک نیز تقویت می گردد؛ به عبارت دیگر در قالب این شبکه، منتخبان جشنواره پس از جشنواره نیز با یکدیگر ارتباط داشته و فعالیت های هم افزا دارند.

وی برگزاری جشنواره مرکز کتاب ایران را تلنگری برای سایر نهادهای حوزه فرهنگ دانست و گفت: این جشنواره نشان داده است که فعالیت های مشابه ازسوی نهادهای دیگر حوزه فرهنگ نیز مثمرثمر خواهد بود. در کنار آن توجه مدیران ارشد و سیاست گذاران حوزه فرهنگ به سمت موضوع کتابخوانی نیز جلب شده است.

جمالی نژاد با اشاره به ظرفیت هایی که جشنواره مرکز کتاب ایران ایجاد نموده است، گفت: این جشنواره موجب شکل گیری برنامه هایی شده است که ارتباط افراد کتابخوان با یکدیگر را تقویت و کتابخوانی را ترویج می نماید. توجه به حوزه کتابخوانی هم در بین مردم و هم در بین دستگاه ها از ابتدای طراحی این جشنواره بیشتر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1596

به "رویداد مرکز کتاب ایران جریان کتابخوانی را تقویت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد مرکز کتاب ایران جریان کتابخوانی را تقویت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید