سردرگمی مسئولان دانشگاهی برای اعلام زمان آغاز ترم جدید، انتها بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی آینده چه می گردد؟

به گزارش دکترای اقتصاد، بازگشایی دانشگاه ها در سال آینده مسئله مهمی است که باید جوانب آن در نظر گرفته گردد.

سردرگمی مسئولان دانشگاهی برای اعلام زمان آغاز ترم جدید، انتها بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی آینده چه می گردد؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، هر چه که زمان سپری می گردد سرنوشت آموزش ها و بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید مناقشه برانگیزتر می گردد. بعضی معتقدند که سال آینده تحصیلی با وجود پیش بینی ها و خطرات احتمالی باید به صورت مجازی و کمی زودتر از موعد آغاز گردد.

عده ای هم بر آموزش حضوری تاکید دارند و معتقدند که دانشگاه ها با تقویت ظرفیت ها زمینه را برای حضور دانشجویان فراهم نمایند.

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این باره می گوید امیدواریم مشکل کرونا ویروس حل گردد، اما اگر شرایط فعلی ادامه یابد و حتی در فصل پاییز کشور را در شرایط فوق العاده قرار دهد، از شرایط دانشگاه ها غافل نیستیم و برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه ریزی داریم؛ ضمن اینکه می کوشیم نقص های فعلی آموزش مجازی را برطرف کنیم، آماده ادامه آموزش های مجازی در سطحی با کیفیت بسیار بالاتر نیز هستیم. احیانا اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص داد که در مهر ماه 1399 هم روش غیرحضوری ادامه داشته باشد و دانشگاها به لحاظ آموزش حضوری تعطیل شوند، می توانیم آموزش ها را با کیفیت بهتر از نیم سال فعلی ارائه دهیم.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی گردد و با اختلالات ایجاد شده در ترم جاری عده ای که قرار بود در این ترم فارغ التحصیل شوند و کرسی های دانشگاه ها را برای تازه واردها خالی نمایند، نمی توانند تحصیل خود را به خاتمه برسانند. از طرف دیگر تعویق در برگزاری آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری نیز سبب شده نتایج نهایی دیرتر از زمان درنظرگرفته شده قبلی اعلام گردد و از این رو پذیرش دانشجویان جدید به ماه دوم پاییز یعنی آبان ماه موکول گردد. البته اگر همه برنامه ریزی ها به موقع انجام گیرد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج آزمون هر سه آزمونی که با مسئولیت این سازمان برگزار می گردد یعنی آزمون های دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری را خاتمه مهرماه مطرح نمود. از طرفی هم سید سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان اعلام نتایج آزمون های دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد پزشکی را نیز نیمه اول مهرماه دانست.

آن طور که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته؛ هر یک از دانشگاه ها براساس شرایط خود و شرایط کشور می توانند نیمسال تحصیلی خود را از مهرماه یا بهمن ماه آغاز نمایند. زمان آغاز سال تحصیلی را سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمی کند.

در این زمینه علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در گفتگویی اعلام نموده بود که در حال حاضر با توجه به اعلام قطعی سنجش، آغاز ترم همه دانشگاه ها از مهر ماه امسال خواهد بود. ولی اکنون خاکی صدیق در گفتگویی دیگر معتقد است هنوز تصمیمی برای مشخص تکلیف وضع کلاس های دانشجویان در آغاز سال تحصیلی، یعنی مهرماه، گرفته نشده است.

به گفته وی منتطر مجوز ستاد ملی کرونا هستیم در صورت مجوز کلاس ها به صورت حضوری برگزار می گردد.

با این حال باید منتظر تصمیم های نهایی و پیشرفت بیماری در کشور بود تا در این باره اعلام نهایی صورت گیرد. به نظر نمی رسد که تصمیمات زودهنگام در این باره راهگشا باشد و ضروری است مولفه های زیادی در نظر گرفت.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 441

به "سردرگمی مسئولان دانشگاهی برای اعلام زمان آغاز ترم جدید، انتها بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی آینده چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی مسئولان دانشگاهی برای اعلام زمان آغاز ترم جدید، انتها بازگشایی دانشگاه ها در سال تحصیلی آینده چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید