آیا شرایط ویزای کانادا برای ایرانیان تسهیل شده است؟

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرانیانی که قصد بازدید از کشور کانادا را دارند، باید قبل از وارد شدن به خاک کانادا ویزا دریافت کنند. اقدامات لازم برای دریافت ویزای کانادا، ویزای اقامت موقت، ویزای تحصیلی و ویزای شغلی باید توسط دفاتر ویزای مستقر در آنکارا، ابوظبی و استانبول انجام گیرد. برنامه های کاربردی در این دفاتر ارائه می گردد یا می توانید از وب سایت CIC website دانلود کنید. متقضیان دریافت ویزای کانادا می توانند درخواست خود را به صورت شخصی، پست الکترونیکی یا پیک ارسال کنند.

آیا شرایط ویزای کانادا برای ایرانیان تسهیل شده است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

توصیه می گردد که درخواست اخذ ویزا یک ماه قبل از تاریخ عزیمت ارائه گردد. اگر با درخواست متقاضی موافقت گردد. قدم بعدی این است که به دفاتر ویزا مراجعه نمایند و اصل گذرنامه و دیگر مدارک و اسناد مربوطه را ارائه دهند. حتی اگر ویزای اقامت موقت کانادا به متقاضی اعطا گردد، تضمین نمی کند که آن فرد می تواند به خاک کانادا وارد گردد. هنوز یک مرحله دیگر مانده است. ایرانیانی که می خواهند به کانادا وارد شوند، باز هم توسط کنسولگری کانادا مورد بازپرسی قرار می گیرند و باید واجد شرایط بودن خود را به اثبات برسانند.

معیارهای واجد شرایط بودن اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان

مسافران ایرانی که قصد بازدید از کانادا را دارند باید شرایط مورد احتیاج قانونی خاصی را قبل از درخواست ویزای موقت بپذیرند. این پیش احتیاجهای قانونی عبارتند از:

یک مامور ویزا باید تایید کند که متقاضی درموعد مقرر از کانادا خارج می گردد.

ارائه اسناد معتبر دال بر اثبات توانایی اقتصادی برای حمایت از خود و اعضای خانواده در طول اقامت در کانادا و برای بازگشت به ایران.

موافقت با قانون عدم اشتغال غیرقانونی یا ادامه تحصیل بدون مجوز قانونی در مدت زمان اقامت در کانادا

مامور ویزا باید تایید کند که متقاضی هیچ گونه خطر امنیتی برای کانادا ندارد.

عدم سوء پیشینه کیفری (ارائه گوهی نامه از طرف پلیس)

ارائه گواهینامه سلامت (انجام معاینات پزشکی الزامی است)

ارائه اسناد و مدارک مورد احتیاج به مامور ویزا

اسناد و مدارک مورد احتیاج اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان

ایرانیانی که قصد سفر به کانادا را دارند، علاوه بر تکمیل فرم درخواست ویزا، موظف به ارائه مدارک زیر می باشند:

ارائه گذرنامه معتبر

دو قطعه عکس گذرنامه به همراه نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد در پشت عکس

گواهی تمکن اقتصادی، پرینت بانکی گردش اقتصادی و ته چک به عنوان مدرک کافی دال بر اثبات توانایی اقتصادی برای اقامت در کانادا و بازگشت به ایران.

مجوزهای شغلی و تحصیلی

ایرانیایی که به منظور تحصیل یا اشتغال قصد سفر به کانادا را دارند، باید مجوز کاری یا تحصیلی داشته باشند. اگرچه، در موارد خاص، این مجوز لازم نیست. اگر متقاضی قصد داشته باشد برای مدت کمتر از شش ماه در کانادا تحصیل کند، در این صورت، مجوز تحصیلی احتیاج ندارد. طبقات خاصی از کارگران مثل روحانیون، مامورین دولتی خارجی، افسران ارتش و همچنین، مواردی خاص تر، احتیاجی به مجوز شغلی ندارند.

ملاحضات مهم

همسر، شریک زندگی مشترک یا فرزند متقاضی، احتیاجی به تکمیل درخواست جداگانه ندارد. لذا نام آنها باید در فضاهای مناسب در فرم اصلی ذکر گردد.

در صورت احتیاج به معاینه پزشکی مورد احتیاج، سه ماه دیگر می تواند به مدت زمان فرآیند درخواست پیوست گردد.

هزینه های فرآیند اخذ ویزا غیرقابل برگشت هستند. این مقدار وجه باید در بانک تجارت و به ریال پرداخت گردد. اصل رسید پرداخت قبض باید در ویزا ضمیمه گردد.

ایرانیانی که به کانادا سفر می نمایند، برای هرگونه مسائل ویزا، می توانند به یکی از سفارت های ایران در اُتاوا یا انتاریو کانادا مراجعه نمایند.

ایرانیانی که به قصد بازدید از بستگان به کانادا سفر می نمایند.

والدین و پدرعظیم/مادر عظیم ایرانی می توانند برای بازدید از بستگانشان که در کانادا اقامت دارند با استفاده از سوپر ویزا (super visa) اقدام نمایند. با این ویزا، والدین و پدر عظیم/مادر عظیم شهروندان کانادایی می توانند تا دو سال در کانادا اقامت داشته باشند. همچنین، می توانند چندین بار سفر نمایند، بدون اینکه به ویزای جدید برای ورود احتیاج داشته باشند.

متقاضیان supervisa علاوه بر مدارک مذکور باید گواهی تمکن اقتصادی، مدارک اقامت و گواهی حقوقی فرد مقیم در کانادا را به همراه گواهی سلامت جسمی و بیمه نامه یک ساله خود را نیز ارائه دهند.

دقت داشته باشید که تمام مدارک مورداحتیاج باید توسط یک دارالترجمه رسمی که به تایید دادگستری رسیده باشد به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

به این مهم توجه کنید که تمام مدارک مذکور را کامل و بدون نقص ارائه دهید چون سفارت تنها براساس مدارک به تایید یا رد درخواست ها می پردازد؛ در واقع در سفارت کانادا هیچ مصاحبه­ای از متقاضیان به عمل نمی­آید و افراد فقط برای انگشت نگاری به دفاتر وک مراجعه می نمایند؛ پس تنها دلیل تایید یا رد صلاحیت شما، مدارکی است که ارائه میدهید.

در خاتمه بد نیست بدانید که برای تمدید ویزای کانادا باید قبل از اتمام انقضای آن اقدام کنید.

 
منبع: سفرمی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 220

به "آیا شرایط ویزای کانادا برای ایرانیان تسهیل شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شرایط ویزای کانادا برای ایرانیان تسهیل شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید