توضیح زمانه و زندگی چهره های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی روایت نام آوران

به گزارش دکترای اقتصاد، علی ایلنت در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: این مجموعه که اخیرا در سه کتاب با نام های داستان نام آوران، نام آوران نوآور و نام آوران حکیم به وسیله انتشارات جام جم عرضه شده، روایت زندگی و زمانه استادان و دانشمندان ایرانی معاصر از زبان خودشان است.

توضیح زمانه و زندگی چهره های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی روایت نام آوران

گردآورنده روایت نام آوران با بیان اینکه کتاب داستان نام آوران روایت چهره های ماندگار ایران در علوم انسانی، ادبیات و ایران شناسی است، اضافه نمود: در این اثر که 200 صفحه است، ابراهیم باستانی پاریزی مورخ و ادیب صاحب نام معاصر، زنده یاد عبدالله انوار نسخه پژوه و لیست نویس برجسته، پرویز کردوانی جغرافی دان شهیر معاصر، احسان نراقی استاد دانشگاه و جامعه شناسی ایرانی و تعدادی از مفاخر حوزه علوم انسانی به روایت زندگی، تحصیلات، پژوهش ها و خاطرات خود پرداخته اند.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه کتاب نام آوران نوآور به روایت مفاخر معاصر در رشته های ریاضی و علوم پایه اختصاص دارد، گفت: از جمله راویان این اثر 288 صفحه ای می توان به دکتر محمدعلی مجتهدی بنیان گذار دانشگاه صنعتی شریف و رئیس دبیرستان البرز و آلنوش طریان منجم نامور و بانوی اختر فیزیک ایران اشاره نمود. کتاب نام آوران حکیم نیز در 272 صفحه شامل روایت های مفاخر معاصر حوزه های علوم تجربی، پزشکی و پیراپزشکی است که از جمله راویان در این اثر می توان به حسین میرشمسی پیشکسوت واکسن سازی در ایران، سیدابراهیم چهرازی استاد برجسته کرسی بیماری های اعصاب و روان و محمدقلی شمس پدر چشم پزشکی نوین ایران اشاره نمود.

ایلنت هدف خود از گردآوری این مجموعه را توجه دادن جوانان به وطن دوستی بیان کرد و اضافه نمود: حدیث حب الوطن را می توان ترجیع بند روایت های مجموعه بیان کرد چراکه عشق به خدمت در میهن، کوشش بی وقفه برای رسیدن به اهداف، برنامه ریزی و نظم در امور از جمله پرتکرارترین توصیه های مفاخر معاصر در مجموعه روایت نام آوران است. بدون شک از اصلی ترین مخاطبان این روایت ها افزون بر دانشجویان و جوانان، می توان به مسئولان و مدیرانی اشاره نمود که خود را بی احتیاج از هر مشورتی می دانند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1598

به "توضیح زمانه و زندگی چهره های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی روایت نام آوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح زمانه و زندگی چهره های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی روایت نام آوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید