ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در امر مبارزه با مواد مخدر

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تغییر نگاه مردم، تقویت حوزه سلامت، ایجاد پایگاه های خانگی و اجتماعی و توجه به مناطق آسیب پذیر و خدمت مشاوره ای به مردم را در زمینه مبارزه با مواد مخدر مهم ارزیابی کرد و گفت,: تغییر باورهای غلط مردم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در امر مبارزه با مواد مخدر

سید قدیر مرتضوی 29 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باورهای غلط در زمینه مواد مخدر باید حذف شود، اظهار کرد: شیوع مصرف ماده مخدر گل به عنوان دومین ماده مصرفی کشور، تهدیدی جدی بوده و متاسفانه خاصیت توهم زایی این ماده، 26 برابر هروئین است.

وی نبود روش دقیق درمانی برای ماده مخدر گل، روغنی بودن آن و خاصیت جذب شدگی در خون را از ویژگی های این ماده مخدر جدید برشمرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عنصر اصلی در عرصه مشارکت و مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد هستند، اضافه کرد: این طیف سازمان ها بسیار مسئولانه عمل می کنند و حمایت از این قشر سبب تقویت و اثربخشی اقدامات قبلی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه اعتیاد بانوان دیرتر از موعد اقدامات موثر اجرا شده است، گفت: ساختار سنتی استان مانع از پیگیری مستمر انجام فعالیت در این حوزه شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ظرفیت اشتغال برای معتادان بهبود یافته وجود دارد و بخشی از این تسهیلات در اختیار این افراد قرار می گیرد، البته فرد بهبودیافته نیازمند اعتمادسازی است و خود بایستی بتواند اعتماد همگان را جلب کند.

مرتضوی تغییر نگاه مردم، تقویت حوزه سلامت، ایجاد پایگاه های خانگی و اجتماعی و توجه به مناطق آسیب پذیر و خدمت مشاوره ای به مردم را در زمینه مبارزه با مواد مخدر مهم ارزیابی و شرح داد: تغییر باورهای غلط مردم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فقر رشته های تخصصی در حوزه علوم اجتماعی در استان دیده می شود، اضافه کرد: می توانیم از تحقیقات استان های دیگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شرایط شیوع ویروس کرونا کارکرد جدیدی را می طلبد، ادامه داد: شیوع این ویروس، ظرفیت بالقوه فضای مجازی را بالفعل کرد و در کنار این ظرفیت لازم است کمیته توسعه مشارکت های مردمی در حوزه قوه قضائیه، مواد مخدر، سلامت و در کل اجتماع محور کارکردن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه هر خانه باید تبدیل به یک پایگاه سلامت شود، اضافه کرد: اعتیاد جدای از سلامت نیست پس این مفهوم و این فرهنگ باید در پایگاه سلامت نهادینه شود.

مرتضوی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری، دومین استان کشور در زمینه راه اندازی سبک و سیاق نوین در کانون یاریگران زندگی است، گفت: لازم است برای راه اندازی مرکز جدید، ظرفیت های ایجاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 440

به "ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در امر مبارزه با مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در امر مبارزه با مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید