ظریف: آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند

به گزارش دکترای اقتصاد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای روس خود گفت که آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند.

ظریف: آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به مسکو سفر نموده، عصر امروز (سه شنبه) در ملاقات با سرگئی لاوروف همتای خود در مسکو با اشاره به سی امین سفرش به مسکو و قدردانی از مهمان نوازی مقامات روس گفت: فکر می کنم من رکوردهای سفرهای وزیر خارجه را به مسکو شکانده باشم.

وی گفت: برای موفقیت رفراندوم در روسیه تبریک می گویم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات همتای روس خود گفت: همانگونه که اشاره کردید، آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بسیار خرسندیم که فدراسیون روسیه هم در آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم در شورای امنیت با سیاست های غیرسازنده ای که دنبال شده، مقابله نموده است.

وزیر خارجه ایران اعلام کرد: این باعث می گردد نقش روسیه و چین در حفظ برجام برجسته باشد و همه دنیا به این نقش اعتراف نمایند.

ظریف اعلام نمود: براساس توافق روسای جمهورمان خوب است در این زمینه با هم از نزدیک درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای کار کنیم. فرصت خوبی برای ماست که آخرین تحولات در سوریه بعد از ویدئو کنفرانس سران و تحولات در افغانستان، یمن و منطقه را دنبال کنیم.

روابط ایران و روسیه قوی ترین شرایط را دارد

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در انتها اعلام کرد: امروز روابط ایران و روسیه قوی ترین شرایط را در دهه های گذشته دارد و امیدواریم بتوانیم این روابط را هر چه قوی تر، درازمدت تر و راهبردی تر پیگیری کنیم که حتما در جهت منافع دو کشور براساس احترام متقابل و به نفع صلح و امنیت منطقه و دنیا است.

ظریف 27 خرداد ماه نیز سفری یک روزه به روسیه داشت و با سرگئی لاوروف ملاقات و گفت وگو کرد. او در سفر امروزش حامل پیغام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 495

به "ظریف: آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکایی ها سیاست خطرناکی را در خصوص برجام دنبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید