فیلم اولین گزارش عادل فردوسی پور در تلویزیون ، نوستالژی ای برای مردم!

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران: عادل فردوسی پور در 20 سالگی اولین گزارش فوتبالی خود را در تلویزیون انجام داد.

فیلم اولین گزارش عادل فردوسی پور در تلویزیون ، نوستالژی ای برای مردم!

عادل فردوسی پور مجری ورزشی و یکی از نمادهای محبوب ورزشی میان مردم است. عادل فردوسی پور اطلاعات بالایی در زمینه فوتبال دارد.چند سالی است که عادل فردوسی پور در تلویزیون حضور ندارد. جای خالی عادل فردوسی پور در برنامه های ورزشی به چشم می خورد. عادل فردوسی پور شرط خود را برای بازگشت به تلویزیون اعلام نموده است.

به گزارش خبرنگاران، قسمتی از اولین گزارش عادل فردوسی پور در سن 20 سالگی را به بهانه تولد 47 سالگی این مجری و گزارشگر محبوب در صدا و سیما ببینید.

زندگی عادل فردوسی پور برای همسرش

اصلا فوتبال تمام زندگی منه. همسر عادل فردوسی پور شرایط را پذیرفته: او کاملا پذیرفته که قراره با کی زندگی کنه. من کار خودم رو می کنم و برایم خیلی جدیه. هر اتفاقی بیفته من باید فوتبالم رو ببینم. همه هم می دونن وقتی فوتبال می بینم، نباید کاری به کار من داشته باشن.

بیوگرافی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.

انتها در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. اسم سرانجام نامه کارشناسی ارشد او پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می نماید.

زبان رمز موفقیت او و کلید راه آینده اش شد. او کار رسانه ای خود را در سال 1372 با روزنامه نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. در آن موقع، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود. تصمیم گرفت به علاقه مندی اش یعنی کار خبری بیشتر بپردازد. به دفتر روزنامه ابرار ورزشی رفت:من علاقه دارم کار کنم؛ مطلب بنویسم. اردشیر لارودی سردبیر آن وقت ابرار ورزشی از او در خصوص حیطه کاری اش پرسید:ترجمه! روزنامه. کارم رو تحویل دادم و بعد از چند روز کارم رو آغاز کردم. فردوسی پور در بخش ترجمه صفحه فوتبال خارجی کار می کرد.

با این حال بزرگ ترین علاقه مندی اش حضور در صدا و سیما بود. به قول خودش n دفعه تست داد و در نهایت قبول شد؛ اوایل هم مثبت بود اما می گفتن صدات جوونه؛ پخته نیست. آخرین باری که تست دادم، اواخر سال 1373 بود. او در تست قبول شد و کار روزنامه را رها کرد. البته می گویند که در این میانه دلخوری هایی هم بین او و ابرار پیش آمده بود.

او در سرانجام سال 1373، پس از چندین بار آزمون، به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامه منتخب ورزشی (برنامه ای آرشیوی از شبکه سوم سیما که در نیمه شب پخش می گردد) می پرداخت. فردوسی پور کم کم پیشرفت کرد و توانست بازی های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش های خوبش در جام جهانی 98، توانست خود رابه همه بشناساند و از آن پس بود که به اسم گزارشگر بازی های زنده و مهم انتخاب شد. او تا به حال، چند بار به خاطر گزارش های خوب خود مورد تقدیر قرار گرفته که نمونه آخر آن انتخاب به اسم برترین گزارشگر ورزشی- لیگ برتر فوتبال ایران در سال 95- 1394 بود.

عادل فردوسی پور، بنیان گذار، مجری و تهیه کننده برنامه 90 است. برنامه زنده ای که در خصوص اتفاقات فوتبال ایران که نخستین قسمت آن 23 مرداد 1378 پخش شده و 18 سال است که دوشنبه شب های شبکه 3 را قرق نموده است. او بعلاوه به اسم تهیه کننده برنامه فوتبال 120 با شبکه ورزش سیما و لیگ یک همکاری داشته و خاطره خوش تماشای جام جهانی با برنامه 2014 هم که با تهیه کنندگی او روی آنتن شبکه 3 می رفت در خاطر بینندگان فوتبالی به جای مانده است.

منبع: رکنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1194

به "فیلم اولین گزارش عادل فردوسی پور در تلویزیون ، نوستالژی ای برای مردم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم اولین گزارش عادل فردوسی پور در تلویزیون ، نوستالژی ای برای مردم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید