قاسمی: عدم همراهی با اقدام آمریکا روایتی مثبت از جهت تکوین دیدگاه جهانیان است

به گزارش دکترای اقتصاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تاکید نمود: رویکرد کشورها و عدم همراهی با اقدام اخیر آمریکا روایتی مثبت و سازنده از راستا تکوین دیدگاه دقیق جهانیان است.

قاسمی: عدم همراهی با اقدام آمریکا روایتی مثبت از جهت تکوین دیدگاه جهانیان است

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس در رشته توییتی نوشت:

به نظر می رسد دنیا به یکی دیگر از نقاط عطف تاریخی خود نزدیک می گردد. دیگر تردیدی نیست که عرصه بین المللی و دنیای به سمت تغییری بنیادین پیش می رود و با یک جابجایی و تغییر شکل و تقسیم بندی متفاوت از گذشته روبرو است.

رویکرد بسیاری از کشورهای دنیا در مخالفت و عدم همراهی با اقدام اخیر آمریکا روایتی مثبت و سازنده از جهت تکوین دیدگاه دقیق دنیایان و خواست آنها برای ایجاد سازوکارهای لازم در مخالفت با شکل گیری دنیای تک قطبی دارد.

امروز در پرتو آگاهی و سرعت ارتباطات و با بهره گیری از آنچه طی چند دهه گذشته و بخصوص در چند سال اخیر بر دنیا رفته است، به نظر می رسد دنیا با صدایی رسا بیزاری خود از دنیا تک صدایی را فریاد می زند.

دنیا تک قطبی و کوشش یک کشور برای اعمال سیاست های یک سویه خود بر دیگران، حاصلی جز افزایش فقر، عدم توسعه، افراط گرایی و تروریسم برای ملت های دنیا نداشته است.

یکجانبه گرایی و سعی در تضعیف نهادهای بین المللی و مشخصا سازمان ملل که برآمده از تجربه دو جنگ دنیای ویرانگر و مرگ میلیون ها انسان بی گناه در قاره اروپاست، می تواند به باز افروزی شعله های جنگ و خشونت در مناطق مختلف از دنیا پرتنش کنونی بینجامد و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت دنیای باشد.

برای تحقق چند صدایی و مخالفت با اعمال سیاست های زورمدارانه و جلوگیری ازنادیده انگاشتن موازین بین المللی توسط یک قدرت، دنیا در این بزنگاه مهم از تاریخ خود برای تحقق آرمان های مقدسی چون صلح و آزادی، عدالت و برابری، بزودی نیازمند یک انتخاب راهبردی و سرنوشت ساز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 539

به "قاسمی: عدم همراهی با اقدام آمریکا روایتی مثبت از جهت تکوین دیدگاه جهانیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: عدم همراهی با اقدام آمریکا روایتی مثبت از جهت تکوین دیدگاه جهانیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید