مدیرعامل فیس بوک سومین فرد ثروتمند دنیا شد

به گزارش دکترای اقتصاد، مارک زاکربرگ پس از رشد 30 میلیارد دلاری ثروتش از زمان شروع بحران کرونا تا کنون به سومین ثروتمند دنیا تبدیل شده است. براساس فهرست شاخص میلیاردر های بلومبرگ، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، در حال حاضر 87.8 میلیارد دلار ثروت دارد و در نتیجه دنیا او را به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا می شناسد.

مدیرعامل فیس بوک سومین فرد ثروتمند دنیا شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود ضربه همه گیری کرونا به اقتصاد دنیا، فیس بوک آمار و ارقام بهتری را برای درآمد و کاربران در درآمد سه ماهه اول نشان داد و صبح روز بعد 44 میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه نمود. در نهایت نیز با وجود پیامد های مالی ناشی از این بیماری همه گیر، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک بیش از 30 میلیارد دلار آمریکا به ثروت خود طی تنها دو ماه اضافه نموده است.

براساس رتبه بندی شاخص میلیاردر های بلومبرگ که در تاریخ 21 می منتشر شد، ارزش خالص ثروت زاکربرگ به حد تقریبی 87.8 میلیارد دلار آمریکا رسیده است و در نتیجه بالاتر از میلیاردر هایی مانند برکشایر هاتاوی مدیرعامل وارن بافت ایستاده است. زاکربرگ در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا پشت سر جف بزوس، مدیر عامل آمازون و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت قرار گرفته است.

شرکت فیس بوک انتظارات وال استریت را در درامد و کاربران فعال روزمره با فراوری 17.74 میلیارد دلار ایالات متحده و 1.73 میلیارد کاربر در سه ماه اول سال 2020 به خود جلب کرد. این شرکت همچنین گزارش داد که به 3 میلیارد کاربر ماهانه در سراسر خانواده برنامه های خود رسیده است، که شامل اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر است. تا صبح روز بعد، سهام فیس بوک به 8 ٪ افزایش یافت و این شرکت را به ارزش افزوده بازار 44 میلیارد دلار رساند.

با این حال، فیس بوک گفت که طی سه هفته آخر سه ماهه اول، کاهش قابل توجهی در تقاضای تبلیغات را تجربه نموده است. در حالی که درآمد سه ماهه اول برای شرکت های فناوری و سیستم عامل های اجتماعی نسبتاً امیدوار کننده است، اما تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد نیز خواهد گذاشت.

در دو ماه گذشته، فیس بوک همچنین گسترش فعالیت های تجاری خود در تجارت الکترونیکی و چت تصویری را اعلام نموده است. فیس بوک به تازگی اولین روم مسنجر ها را ارائه داده است، یک سرویس چت تصویری برای 50 نفر همزمان. این سرویس برای مبارزه و رقابت با سرویس هایی مانند زوم ارائه شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 394

به "مدیرعامل فیس بوک سومین فرد ثروتمند دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل فیس بوک سومین فرد ثروتمند دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید