مقاله: اشنایی با آب و هوای سنگاپور

به گزارش دکترای اقتصاد، در پاییزهای سنگاپور به طور متوسط در هر ماه 18 تا 25 روز باران می بارد. در سپتامبر، اکتبر و نوامبر، باد از دریای جاوا عبور می کند و رطوبت در بعدازظهرها را پایین نگه می دارد. متوسط دمای روزانه بین 26 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. در طول روز حداکثر دما تا 30 و 31 درجه هم می تواند بالا برود. اگر این را با آب و هوای کشورهای غربی در همین زمان مقایسه کنیم، می بینیم که آب و هوای سنگاپور فوق العاده داغ تر است. دما، شب هنگام و اوایل صبح تا 24 درجه سانتیگراد پایین می آید. مسافران تور سنگاپور در این وقت از سال می توانند انتظار دیدن 6 تا 9 ساعت نور آفتاب را در هر روز داشته باشند، فرصتی که می توان از آن برای بازدید از جاذبه های جزیره بین تپه های غربی تا زمین های پست شرقی استفاده کرد. دمای متوسط آب دریا در تمام فصل به طور ثابت در 29 درجه باقی می ماند، بنابراین شما می توانید تا اواخر پاییز هم از شنا کردن در دریا لذت ببرید.

مقاله: اشنایی با آب و هوای سنگاپور

بیشتر این کشور که عملا یک جزیره است، ارتفاع پایینی دارد و در موسم های بارانی مستعد سیل زدگی است. بلندترین تپه سنگاپور یعنی بوکیت تیماه، 164 متر ارتفاع دارد و در گوشه شمال غربی کشور قرار گرفته است. بخش های شرقی مسطح تر هستند و به خاطر محافظت تپه های غربی، دوره های خشکتری را نسبت به بخش های غربی تجربه می کنند. شهر سنگاپور در بخش ساحل جنوبی جزیره قرار گرفته و به خاطر همان تپه ها محافظت می شود.

گرما در دوره تابستان در سنگاپور به بالاترین حدش می رسد. دمای متوسط در این دوران 27 درجه سانتیگراد است و شرجی بودن هوا را به خوبی می توان حس کرد، مخصوصا در گرمای روز، وقتی که مه هوا مشخص تر است. دمای متوسط بالا در ماه های ژوئن، جولای و آگوست تقریبا ثابت و حدود 31 درجه سانتیگراد است. شب هنگام و اوایل صبح، وقتی که باد قوی تر است، دما تا 24 درجه پایین می آید. در تور سنگاپور در این زمان نیاز نیست پیش بینی هوا را بررسی کنید تا بدانید باران می بارد یا نه. در موسم بارندگی جنوب غربی، باران همراه بادهایی که از جنوب شرق و جنوب غرب می وزند می آید و عموما در اوایل بعدازظهر به زمین می ریزد.

منبع مقاله: اشنایی با آب و هوای سنگاپور

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1191

به "مقاله: اشنایی با آب و هوای سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اشنایی با آب و هوای سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید