مقاله: طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده

به گزارش دکترای اقتصاد، نخود و بلغور را به آنها اضافه کنید. سپس روی دبه یک پارچه تنظیف بکشید و برای 20 روز در فضایی تاریک با دمای حدود 25 درجه سانتی گراد قرار دهید. اگر دمایی که دبه را در آن قرار می دهید بالاتر باشد، انگورها کپک خواهند زد و اگر پایین تر باشد هم عمل تخمیر انجام نخواهد شد.

مقاله: طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده

بعد از گذشت این مدت، مایع را با یاری یک پارچه تنظیف صاف کنید و سپس با قیف در بطری استریل شده بریزید. سرکه انگور را هرگز در ظرف فلزی نگه ندارید. بطری های شیشه ای که درشان به خوبی بسته می گردد، بهترین گزینه برای نگهداری سرکه انگور هستند.

در روزهای اول، انگورها را هر روز زیر و رو کنید و بعد از گذشته چند روز، هر هفته دوبار آنها را زیر و رو کنید.

انواع سرکه، از بالزامیک گرفته تا سرکه انگور، سیب یا انار، فواید زیادی را به بدنتان می رسانند و با یاریشان می توانید غذاهای خوشمزه و متفاوتی را هم آماده کنید. برای تهیه سرکه انگور، ابتدا انگور ها را خوب بشویید و صبر کنید خشک شوند. سپس آنها را در یک دبه بزرگ بریزید. آب را به انگورها اضافه کنید تا روی انگورها را بپوشاند.

در ظرف را بگذارید اما آنها را محکم نبندید تا امکان رد و بدل شدن جریان هوا همچنان وجود داشته باشد. حالا ظرف شیشه ای را برای 30 تا 50 روز در مکان قبلی بگذارید. البته در این روزها دیگر نیازی به هم زدن ظرف ندارید.

منبع مقاله: طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1186

به "مقاله: طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید