نقشه راه صادراتی استان زنجان به ارمنستان تدوین شده است

به گزارش دکترای اقتصاد، جلسه مشترک علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان با عباس بدخشان ظهوری، سفیر ایران در ایروان، جهت توسعه روابط تجاری و سفر هیات تجاری استان زنجان به این ارمنستان برگزار گردید. یگانه فرد در این جلسه با بیان اینکه برنامه سفر هیات تجاری استان زنجان به ارمنستان از سال گذشته برنامه ریزی و پیگیری شده است، گفت: به همت اتاق زنجان، نقشه راه صادراتی استان سال گذشته تدوین و کشورهای هدف صادراتی و بعلاوه پتانسیل کالایی و صادراتی استان در این نقشه در زمینه های مختلفی دیده و احصا شده است.

نقشه راه صادراتی استان زنجان به ارمنستان تدوین شده است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه در نقشه راه تجارت خارجی زمینه های همکاری با ارمنستان هم به اسم اهداف تجارتی استان احصا شده است، توضیح داد: بدین جهت یک ملاقات سال گذشته در تهران با سفیر ارمنستان برگزار و سال جاری هم سفیر با سفر به استان زنجان، ملاقاتهای کاری با استاندار و فعالان مالی استان، پیگیری مسائل صادرنمایندگان به ارمنستان و بازدید از بعضی از ظرفیت های همکاری استان داشته است.

او با بیان اینکه در جهت توسعه ارتباطات تجاری پیگیری حضور هیات های بازرگانی از دو طرف مورد اهتمام خواهد بود، اظهار داشت: برنامه های سفر هیات تجاری استان زنجان به ارمنستان برنامه ریزی و معین شده که از آن جمله بازدید از منطقه آزاد مقری، ملاقات با مسئولان سفارت ایران در ایروان، جلسه با مسئولان وزارت اقتصاد ارمنستان و بازدید از مراکز فراوریی و صنعتی این کشور، پارک های علم و فناوری و ملاقات با ایرانیان مقیم ارمنستان جهت استفاده از تجارب کاری و ... است.

یگانه فرد با بیان اینکه اطلاعات کاملی از کشور ارمنستان جمع آوری و در اختیار هیات تجاری استان زنجان جهت آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های همکاری تجاری مالی با این کشور قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: کلیپ ظرفیت های استان زنجان به زبان انگلیسی هم در اتاق زنجان تهیه شده تا بهره برداری لازم در جلسات کاری بین دو طرف هم صورت گیرد.

او بعلاوه با اشاره به ظرفیت نمایشگاهی استان زنجان به اسم عظیم ترین مرکز نمایشگاهی در شمال غرب ایران، گفت: این آمادگی وجود دارد تا در برگزاری نمایشگاه های مشترک در دو کشور هم تفاهم لازم جهت عملیاتی کردن آن صورت پذیرد.

رئیس اتاق زنجان با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن زمینه های همکاری و کسب نتیجه از اقدامات و برنامه ها به جد از سوی اتاق زنجان پیگیری می گردد، گفت: حضور هیات تجاری استان زنجان در ارمنستان هم جهت بهره مندی فعالان مالی و رشد و توسعه مالی استان زنجان است.

در ادامه این جلسه عباس بدخشان ظهوری، سفیر ایران در ایروان هم با تأکید بر اینکه برنامه های در نظر گرفته شده برای هیات تجاری زنجان مفید و مطلوب است و می تواند مثمر ثمر باشد، اظهار کرد: بازدید از استان هم جوار و مرزی ارمنستان با ایران هم می تواند از برنامه های این هیات باشد.

او با اشاره به اینکه ارمنستان کشوری حاصلخیز، کوهستانی و پرآب است که همین مهم زمینه کار مشترک در بخش مرتع داری، دام پروری، کشاورزی و شیلات را فراهم نموده است، ابراز کرد: بازار کشور ارمنستان بازاری رقابتی است و درعین حال جدا از ظرفیت های بازار این کشور، دروازه ورود به بازار 200 میلیون نفری اوراسیا و پلی به دنیا خارج است.

ظهوری با بیان اینکه ارمنستان با ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و 3 هزار ساله بوده و همیشه در همکاری های سیاسی و مالی و ...، همکاری مطلوبی با ایران داشته و ارامنه زیادی در ایران زندگی می نمایند که همه به خوش نامی معرف هستند، گفت: چنانچه حضور در بازارهای تجاری این کشور با نقشه راه و متفاوت باشد، نتایج کار مطلوب خواهد بود، چراکه همه شرایط لازم برای حضور ایران در بازار ارمنستان مهیا شده است.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تجاری مشترک در سطح مطلوب و معرفی محصولات فراوریی ایران می تواند زمینه خوبی را برای همکاری های تجاری در آینده فراهم نماید، اضافه نمود: متأسفانه هنوز به نحوه شایسته ای محصولات و ظرفیت های فراوریی ایران به بسیاری از کشورها ازجمله ارمنستان معرفی نشده است.

ظهوری با تأکید بر اینکه بدون شک باید ظرفیت های همکاری استان زنجان و کشور ارمنستان احصا و متناسب سازی گردد، توضیح داد: فراوری مشترک دو طرف یکی از موضوعات مهم همکاری می تواند قلمداد گردد، بعلاوه فراهم سازی زمینه حضور و سرمایه گذاری ارامنه در استان زنجان به صورت مشترک هم می تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1130

به "نقشه راه صادراتی استان زنجان به ارمنستان تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه صادراتی استان زنجان به ارمنستان تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید