هر آنچه در خصوص خواص پوست هندوانه نمی دانستید!

به گزارش دکترای اقتصاد، در خصوص خواص پوست هندوانه و تاثیر آن روی سلامت بدن چه می دانید؟ هندوانه یک میوه محبوب برای ایرانی هاست. اما خواص این میوه تنها در مغز آن خلاصه نمی گردد. پوست این میوه نیز سرشار از مواد معدنی و مغذی برای بدن است. پس از این به بعد پوست هندوانه را دور نیندازید و از خواص آن بهره مند شوید.

هر آنچه در خصوص خواص پوست هندوانه نمی دانستید!

خواص پوست هندوانه

1. درمان دیابت

یکی از مهم ترین و معروف ترین خواص پوست هندوانه درمان بیماری قندخون است. پوست هندوانه با افزایش دفعات ادرار در طی روز، باعث خروج مواد زائد از جمله قند اضافه از بدن می گردد. پس از این طریق به کاهش قند خون و درمان دیابت در بدن یاری می نماید. از سوی دیگر هندوانه دارای اندازه زیادی پتاسیم است. این ماده به افزایش قند خون می انجامد. اما وقتی بعد از مصرف هندوانه، پوست آن را میل می کنید، این تاثیر مضر هندوانه خنثی می گردد.

2. افزایش گردش خون

یکی دیگر از خواص پوست هندوانه بهبود گردش خون است. پوست هندوانه حاوی اندازه زیادی سیترولین (نوعی اسیدآمینه) است. این ماده می تواند سرخرگ ها را گشادتر کند و با این کار به گردش بهتر خون در بدن یاری کند. پس اگر فعالیت بدنی کمی دارید، روی تاثیر مصرف پوست هندوانه برای افزایش گردش خون بدن حساب کنید.

3. دفع اوره

پوست هندوانه حاوی سیترولین است که در سیکل و تنظیم اندازه اوره بدن نقش زیادی دارد. بعلاوه پوست هندوانه با جذب نیتروژن اضافه از بدن، آن را به ادرار تبدیل می نماید. در نتیجه اوره اضافه بدن براحتی دفع می گردد.

4. درمان زخم

درمان زخم از دیگر مزایا و خواص پوست هندوانه است. زیرا حاوی ماده ای به نام آرگنین است. این ماده باعث رشد ماهیچه، گردش خون در بدن و درمان آنژین و بیماری های قلبی و عروقی است. زمانی که قسمتی از بدن زخم می گردد، با مصرف پوست هندوانه می توانید سرعت بهبود زخم را افزایش دهید.

5. پیشگیری از سرطان

پوست هندوانه با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به سرطان پیشگیری می نماید. بعلاوه اگر در طی روز احساس خستگی مفرط دارید، می توانید با مصرف یک لیوان آب پوست هندوانه، انرژی بدن خود را افزایش دهید. ورزشکاران و کسانی که مجبور به فعالیت های سنگین در طی روز هستند، توصیه می گردد آب پوست هندوانه مصرف نمایند.

6. کاهش فشارخون

کسانی که به فشار خون مبتلا هستند، می توانند پوست هندوانه مصرف نمایند. در واقع پوست هندوانه با کاهش فشار خون از بروز سکته جلوگیری می نماید. محققان ثابت نموده اند که پوست هندوانه برای افراد بزرگسال مبتلا به فشارخون مانند یک داروی گیاهی موثر عمل می نماید.

7. تقویت معده

افرادی که به ضعف معده مبتلا هستند می توانند هر روز صبح پوست هندوانه را به همراه عسل طبیعی میل نمایند. تکرار این کار باعث درمان امراض معده و ضعف این عضو گوارشی می گردد.

8. پیشگیری از پروستات

پوست هندوانه یک منبع غنی از لیکوپن به شمار می رود. این ماده بدن را در برابر سرطان پروستات محافظت می نماید.

9. زیبایی پوست

زیبایی و شفافیت پوست یکی از دیگر از مزیت های مصرف پوست هندوانه است. زیرا یک ماده غذایی ادرارآور است که باعث خروج مواد زائد و سموم از بدن می گردد. در نتیجه مصرف مکرر این ماده غذایی به پاکسازی کبد و جوانسازی و زیبایی پوست یاری می نماید.

از سوی دیگر پوست هندوانه برخلاف الکل و کافئین که ادرارآور هستند، به کلیه ها فشار وارد نمی نماید. زیرا این ماده غذایی به پردازش آمونیاک کبد (ماده زائد ناشی از گوارش پروتئین) یاری می نماید. آمونیاک به کلیه ها فشار وارد می نماید که با حذف آن، فشار کمتری به کلیه ها وارد می گردد.

خواص پوست هندوانه پخته

افرادی که به علت ضعف معده قادر به مصرف پوست هندوانه به صورت خام نیستند، می توانند آن را به صورت پخته مصرف نمایند. از جمله خواص پوست این میوه به صورت پخته می توان به تعادل اعمال کبد، کلیه و دستگاه مجاری ادراری اشاره نمود. براساس نظر متخصصان اگر پوست هندوانه را پخته و آب حاصل از آن را میل کنید، تاثیر زیادی بر روی سلامت کلیه ها دارد.

بعلاوه برای درمان سنگ کلیه می توانید هندوانه را همراه با پوست درون قابلمه انداخته و روی اجاق گاز بگذارید. بعد از اینکه به جوش آمد، چند عدد چوب دارچین در آن بیندازید و درب قابلمه را ببندید. بعد از چند دقیقه که از پخت کامل پوست هندوانه مطمئن شدید، شعله را خاموش کنید. بعد با گوشت کوب هندوانه را همراه با پوست له کنید. مجددا آن را بجوشانید و بعد از چند دقیقه بردارید. پس از خنک شدن آن را میل کنید. با تکرار این روش، سنگ های کوچک مثانه و کلیه خارج می شوند.

چطور پوست هندوانه را مصرف کنیم؟

برای بهره مند شدن از خواص پوست هندوانه روش های زیادی وجود دارد. به علت اینکه پوست هندوانه طعم خوشایندی ندارد، بسیاری از خوردن آن امتناع می نمایند. برای اینکه راحت تر بتوانید آن را میل کنید، می توانید آب پوست هندوانه را با دستگاه آبمیوه گیری بگیرید.

روش دیگر اینکه پوست هندوانه را با قسمت ریز رنده، رنده کنید. بعد از صافی بگذرانید تا آب آن حاصل گردد. سپس آب پوست هندوانه را با چند قاشق عسل و یا چند قطره آبلیمو و شکر میل کنید.

یک روش دیگر برای مصرف پوست هندوانه، استفاده از آن در تهیه سالاد است. پوست هندوانه را خرد کنید و همراه با سایر سبزیجات و آبلیمو در زمان صرف غذا، میل کنید.

اگر شما نیز مصرف پوست هندوانه را به هر علتی تجربه نموده اید؛ به وسیله ارسال پیغام ما و خوانندگان را در تجربیات و دانش خود سهیم کنید.

انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1603

به "هر آنچه در خصوص خواص پوست هندوانه نمی دانستید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "هر آنچه در خصوص خواص پوست هندوانه نمی دانستید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص خواص پوست هندوانه نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید