52 شرکت و 15 شتابدهنده فرایند تجاری سازی فناوری محصولات را رونق می دهند

به گزارش دکترای اقتصاد، 52 شرکت و 15 شتابدهنده، فرایند تجاری سازی فناوری محصولات مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را رونق می دهند.

52 شرکت و 15 شتابدهنده فرایند تجاری سازی فناوری محصولات را رونق می دهند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای این حوزه در تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه های نسل سوم با تمرکز بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از تیم ها و هسته های فناور راه اندازی شده است.

حمایت از 10 مرکز جامع و 2 دانشگاه

از سال 1395 تا به امروز تعداد 10 مرکز جامع در کلان منطقه ها علوم پزشکی کشور و 2 دانشگاه تربیت مدرس و صنعتی شریف و پژوهشگاه رویان مورد حمایت قرار گرفته است.

اهداف مراکز جامع در حوزه تجاری سازی و فناوری، مشاوره و حمایت از ثبت اختراعات، مشارکت در برپایی رویدادهای شرکت های خلاق، حمایت از پروژه های فناورانه و محصول محور، جلب مشارکت شرکت های دارویی و سرمایه گذار، ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ ویژه صاحبان ایده های فناورانه، شناسایی ، جذب و استقرار شرکت های دانش بنیان نوآور و همکاری با شتابدهنده های فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

فعالیت شتابدهنده ها

در این راستا بالغ بر 52 شرکت و 15 شتابدهنده در این حیطه در مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور مستقر و در این حوزه فعالیت می نمایند. شتابدهنده ها مراکز جامع در راستای شناسایی، جذب و سازماندهی شرکت ها و هسته های فناور و صاحبان ایده، ایجاد دسترسی برای تبادل تجربیات و استفاده از امکانات و ظرفیت موجود در این مراکز، یاری و مشارکت در تشکیل کمیته های تخصصی و تسریع در داوری ایده ها و طرح های فناورانه فعالیت می نمایند.

از آنجایی که فراوری و بومی سازی محصولات حیطه سلول های بنیادی می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت این علوم داشته و منجر به بی نیازی کشور برای واردات گردد، شرکت های دانش بنیان با حمایت مراکز جامع توانسته اند به موفقیت های ارزشمند در زمینه فراوری دست یابند که در این مورد می توان به بعضی دستاوردهای شرکت های مستقر در مراکز جامع نظیر فراوری چسب زخم چشمی و زخم پوش های پوستی هوشمند، فراوری انواع کیت های تشخیصی ویروس کرونا، انواع پروتئین نوترکیب و فراوری سلول مزانشیمی و ارتوسل اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1342

به "52 شرکت و 15 شتابدهنده فرایند تجاری سازی فناوری محصولات را رونق می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 شرکت و 15 شتابدهنده فرایند تجاری سازی فناوری محصولات را رونق می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید