آمریکا و عربستان ، عاملان فجایع انسانی در یمن

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرگزاری خبرنگاران- عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید نمود تحمیل فاجعه انسانی بر یمن توسط آمریکایی ها شروع و با دستان سعودی ها رقم خورده است.

آمریکا و عربستان ، عاملان فجایع انسانی در یمن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیونی المیادین، عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به اعلام حذف شدن نام این جنبش از فهرست سازمان های تروریستی از روز 16 فوریه گفت: تحمیل فاجعه انسانی بر یمن توسط آمریکایی ها شروع و با دستان سعودی ها رقم خورده است.

وی اضافه کرد: هنگامی که دشمن در خصوص جنگ واقعگرا و منطقی باشد ما آن را فرایند خوبی تلقی می کنیم,، ولی مهم این است که ادعا با عمل همراه باشد.

المحبشی در ادامه توضیح داد: واقعیت این است که دشمن فشار علیه ملت یمن را شدت را بخشیده و به همین خاطر هیچ گزینه ای پیش روی ملت یمن غیر از حضور در جبهه های جنگ باقی نمانده است.

عربستان سعودی و متحدانش از ششم فروردین 1394 با حمایت آمریکا جنگی را علیه یمن کشور همسایه اش شروع نموده است. ائتلاف تحت فرماندهی عربستان با استفاده از جنگنده ها و کشتی های جنگی هزاران غیرنظامی یمنی را کشت و اقتصاد شکننده یمن را نابود نموده اند.

آمریکا از همان ابتدای جنگ از ائتلاف سعودی در قالب فروش تسلیحات و بمب و سوخت رسانی هوایی به جنگنده های ائتلاف در آسمان یمن، حمایت کرد. دولت اوباما پس از حمله ائتلاف به مراسم خاکسپاری در سال 2016 که سبب کشته شدن 155 نفر شد، همچنان به سوخت رسانی به جنگنده های متجاوزان ادامه داد. در ماه مه 2017، دولت ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا بالاترین حمایت خود از ریاض را ادامه داده و قرارداد تسلیحات جدیدی را با عربستان منعقد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 872

به "آمریکا و عربستان ، عاملان فجایع انسانی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و عربستان ، عاملان فجایع انسانی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید