آیا ترامپ به سرنوشت سه رئیس جمهور گذشته دچار می گردد؟

به گزارش دکترای اقتصاد، نگاهی به تاریخ رؤسای جمهوری آمریکا نشان می دهد ابتلا به بیماری جان سه تن از آن ها را در زمان ریاست شان گرفته و 4 رئیس جمهور هم در زمان عهده داری این سِمت ترور و کشته شدند.

آیا ترامپ به سرنوشت سه رئیس جمهور گذشته دچار می گردد؟

به گزارش ، بر اساس گفته های مورخان و ، سه تن از روسای جمهور آمریکا تا کنون بر اثر ابتلا به بیماری جانشان را از دست داده اند، یکی از آن ها در زمان ریاست جمهوری شدیدا بیمار و فلج شد و چهار تن دیگر با ترور کشته شدند.

به دنبال انتقال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به یک بیمارستان نظامی در واشنگتن دی سی در اثر ابتلا به ویروس کرونا و رسانه ای شدن بروز مشکل تنفسی او، بعضی رسانه ها و مقام های آمریکایی درباره احتمال مرگ او ابراز نگرانی کردند.

حدس ها درباره شرایط دونالد ترامپ 74 ساله بعد از ابتلا به کرونا، ما را بر آن داشت که گزارشی کوتاه درباره سابقه مرگ روسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در سِمت ریاست جمهوری منتشر کنیم.

بنا بر گزارش های مورخان و رسانه ها، تا به امروز هفت تن از روسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در سِمت ریاست جانشان را از دست داده اند که علت مرگ سه تن از آن ها بیماری بوده و چهار تن دیگر ترور شده اند.

ویلیام هنری هریسون نهمین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده تنها یک ماه در این سِمت بود که بر اثر بیماری جان داد و دوره او تبدیل به کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری در تاریخ این کشور شد. او از چهارم مارس 1841 تا چهارم آوریل 1841 رئیس جمهور بود.

به گفته مورخان، هریسون بعد از ایراد یک سخنرانی طولانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در هوای سرد و بارانی به ذات الریه مبتلا شد و یک ماه بعد درگذشت.

زکری تیلور دوازدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از روسای جمهور این کشور بوده که بر اثر بیماری حین حضورش در سِمت ریاست جمهوری جان داد. تیلور که از چهارم مارس 1849 رئیس جمهور آمریکا شد، بیماری وبا در تاریخ نهم جولای 1850 جانش را گرفت.

وارن جی. هاردینگ که از چهار مارس 1921 تا 2 آگوست 1923 رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود، نتوانست دوره ریاست جمهوری خود را به انتها ببرد و سکته قلبی عامل مرگش شد. او بیست و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود.

وودرو ویلسون بیست و هشتمین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا یکی دیگر از روسای جمهور این کشور بوده که در زمان حضورش در سِمت به بیماری مبتلا شد.

بنا بر گزارش رسانه های آمریکایی و مورخان، ویلسون سال 1919 در زمان سکانداری ریاست جمهوری به یک بیماری مبتلا و فلج شد، اما دوره ریاست جمهوری را انتها داد و سال 1924 (سه سال بعد از انتها دوره ریاست جمهوری) درگذشت.

در تاریخ ایالات متحده آمریکا، سابقه ترور روسای جمهور این کشور در زمان ریاست جمهوری آن ها هم وجود دارد. طبق گزارش مورخان، 4 رئیس جمهور این کشور بر اثر ترور کشته شده اند.

آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، 15 آوریل 1865 بعد از انتها جنگ داخلی این کشور توسط یکی از حامیان ایالت های جنوبی و شکست خورده در جنگ داخلی این کشور ترور شد. آبراهام لینکلن از چهارم مارس 1861 تا زمان ترورش (15 آوریل 1865) رئیس جمهور ایالات متحده بود.

جیمز آبرام گارفیلد بیستمین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا دومین رئیس جمهوری بوده که در نتیجه ترور نتوانست دوره ریاست جمهوری را به انتها برساند.

گارفیلد که چهارم مارس 1881 ریاست جمهوری خودش را شروع کرد، دوم جولای همان سال هدف تیراندازی یک جوان معترض نهاده شد و خونریزی داخلی ناشی از تیراندازی، انتها 19 سپتامبر 1881 جانش را گرفت.

ویلیام مک کینلی بیست و پنجمین رئیس جمهور آمریکا هم سرنوشت مشابهی با لینکلن و گارفیلد داشت. او از چهارم مارس 1897 تا 14 سپتامبر 1901 (زمان مرگش) رئیس جمهور بود. بیست و پنجمین رئیس جمهور آمریکا ششم سپتامبر 1901 هدف تیراندازی یک معترض نهاده شده بود.

جان اف کندی یکی دیگر از روسای جمهور آمریکاست که در زمان حضورش در سِمت هدف ترور نهاده شد و کشته شد. سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، 20 ژانویه 1961 سِمت ریاست جمهوری را در اختیار گرفت، اما 22 نوامبر 1963 هدف تیراندازی نهاده شد.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 600

به "آیا ترامپ به سرنوشت سه رئیس جمهور گذشته دچار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ترامپ به سرنوشت سه رئیس جمهور گذشته دچار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید