گزارش، کشورهای مختلف جهان چگونه بحران کرونا را اداره می نمایند؟

به گزارش دکترای اقتصاد، ویروس کرونا الان به بیش از 90 کشور دنیا رسیده و آنها را درگیر نموده است. این موضوع دولت های مختلف را درباره نحوه واکنش و مواجهه با شیوع ویروس به تکاپو واداشته است.

گزارش، کشورهای مختلف جهان چگونه بحران کرونا را اداره می نمایند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین اولین کشوری بود که ویروس کرونا در آنجا قربانی گرفت و بیشترین میزان مرگ و میر مربوط به کرونا هم در این کشور بوده است. تا لحظه تنظیم گزارش 3 هزار و 70 نفر در چین بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

چین: موضوع کمیته دائمی حزب کمونیست در مقابله با کرونا

حزب کمونیست چین در واکنش به شیوع این ویروس، تیمی را مامور مدیریت اوضاع کرد. شبکه دولتی سی سی تی وی گزارش داد که تیم فوق توسط کمیته مرکزی حزب مشخص شده و مدیریت آن بر عهده کمیته دائمی حزب است.

در جلسه ای که در دفتر سیاسی کمیته دائمی حزب کمونیست برگزار گردید، رئیس جمهور چین نیز حضور داشت و چنین تصمیمی اخذ شد.

کره جنوبی: یک مقام ارشد بهداشتی، مسئول راهنمایی اقدامات

کره جنوبی نیز از جمله کشورهایی است که میزان شیوع ویروس کرونا در آن قابل توجه بوده است. تا الان بیش از 7 هزار نفر به ویروس کرونا در کره جنوبی مبتلا شده اند.

مبدأ شیوع این ویروس در کره جنوبی شهر دئگو بود. به همین دلیل یکی از مقامات ارشد بهداشتی که در این شهر است مسئول راهنمایی اقدامات و کوشش های در زمینه مقابله با کروناست و عموماً اظهار نظر ها توسط مقامات بهداشتی و مرکز بیماری ها و کنترل و پیشگیری انجام می گیرد. بعضی مقامات دیگر نیز در صورت مقتضی اظهار نظر می نمایند.

ایتالیا: کلیّت دولت با موضوع وزارت خانه های مختلف و از جمله وزارت بهداشت

در ایتالیا نیز دولت این کشور بیانیه های مختلفی را صادر نموده است. مواردی مانند تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهها توسط وزیر آموزش اعلام می گردد و وزرات بهداشت هم توصیه هایی را در حوزه کاری خود منتشر می نماید. جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا نیز با مردم این کشور گاها صحبت نموده و از تصمیمات دولتی خبر داده است. اما عموما اخبار و تصمیمات مهم در قالب بیانیه های دولت منتشر شده اند.

آلمان: تشکیل کارگروه بحران برای مقابله با کرونا ، همکاری بخش های مختلف دولت

دولت آلمان نیز کارگروهی را برای مدیریت بحران تشکیل داده است که تصمیمات مقتضی را اتخاذ نموده است. وزیر بهداشت آلمان در خبری خاطرنشان کرد که این کارگروه برای مقابله با کووید 19 تشکیل شده است.

ژاپن: کارگروه وزرا؛ نخست وزیر در بعضی جلسات حضور می یابد

کابینه آبه شینزو در ژاپن در 30 ژانویه کارگروهی متشکل از وزرا را برای مدیریت شیوع ویروس کرونا تشکیل داد، اما این کارگروه پس از تشکیل روزهای زیادی را فقط متمرکز بر تحولات چین و خارج کردن اتباع ژاپنی از شهر ووهان چین بود. کمیته کارشناسی این کارگروه برای اولین بار در 16 فوریه تشکیل جلسه داد اما نخست وزیر ژاپن فقط 3 دقیقه در این جلسه حاضر شد و مابقی آن روز را در خانه اش بود. این موضوع باعث انتقاد منتقدان از نخست وزیر ژاپن شد. یک روز پس از اینکه کرونا در ژاپن قربانی گرفت، نخست وزیر ژاپن به مدت 8 دقیقه در جلسه کارگروه حاضر شد و پس از ان حدود 3 ساعت در مراسم شام با رئیس یک سازمان رسانه ای وقت گذراند.

انگلیس: وزارت بهداشت و تامین اجتماعی محور مقابله با کرونا، هم افزایی در کابینه

دولت انگلیس نیز جلسات و اطلاعیه هایی درباره نحوه واکنش به شیوع ویروس کرونا داشته است. وزارت بهداشت و تامین اجتماعی به عنوان وزارتخانه اصلی و پیشرو در واکنش به خطرات ویروس کروناست.

آمریکا: معاون اول رئیس جمهور مسئول اصلی در دولت

اما در این میان، دولت آمریکا که در ابتدا سعی در انکار ابعاد شیوع کرونا در این کشور داشت، به ناگهان مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مسئول اصلی در دولت برای راهنمایی کارگروه مقابله با ویروس کرونا مشخص کرد. این امر چند دلیل داشت. یکی اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اختلافات خود را وزیر بهداشت، سعی کرد فرد دیگری را به عنوان مسئول کارگروه مشخص کند، به همین دلیل فردی غیر از وزیر بهداشت را منصوب کرد. دلیل دوم هم این است که ترامپ به دلیل پیش رو داشتن انتخابات، سعی در این دارد که وجهه مطلوبی را از دولت خود در مواجهه با بحران ارائه کند. رسانه های آمریکایی از اینکه دور و بری های رئیس جمهور در این زمینه به او اطلاعات نادرست می دهند انتقاد نموده اند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نیز از جمله مهمترین مراکزی بوده است که در آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام می نماید.

در میان کشورهای منطقه هم کشوری مانند عراق وزیر بهداشت را مسئول کارگروه مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بحثی جدی بوده و با جان انسان ها سر و کار دارد، بیشتر کشورها سعی نموده اند بر توان و نظرات فنی سازمان مربوطه متکی باشند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 199

به "گزارش، کشورهای مختلف جهان چگونه بحران کرونا را اداره می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، کشورهای مختلف جهان چگونه بحران کرونا را اداره می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید