بهترین واکسن برای کرونا

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران : معاون وزیر بهداشت 50 میلیون ایرانی را که با ویروس کرونا تماس نداشته اند، مستعد ابتلا به آن دانست.

بهترین واکسن برای کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا ملک زاده، معاون وزیر بهداشت شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت: جمعیتی نزدیک به 50 میلیون نفر در کشور با ویروس کرونا تماسی نداشته اند و مستعد ابتلا به این عفونت هستند. در فصل زمستان اگر نتوانیم اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم، این افراد می توانند مبتلا به بیماری شوند که در این صورت حجم عظیمی از آنان به بیمارستان ها مراجعه می نمایند.

وی ادامه داد: مطالعه ای جدیدی در حال اجراست تا معین گردد به طور تقریبی چند درصد مردم مبتلا به این بیماری شدند. تخمین ما این است مبتلایان به بیماری که قبلاً بین 17 تا 18 درصد بود 2 برابر شده است.

معاون وزیر بهداشت، ماسک را در زمان حاضر بهترین واکسن در مقابله با این ویروس خاطرنشان کرد و گفت: میزان پیشگیری از بیماری کرونا به وسیله ماسک شاید بیشتر از واکسن باشد.

ملک زاده ادامه داد: در صورت فراوری واکسن احتمالاً حدود 50 درصد ایمنی ایجاد می گردد اما ماسک می تواند بیشتر از این مقدار ایمنی ایجاد کند. از مردم تقاضا می کنیم که استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا ما بتوانیم به داروی مؤثری دستیابی پیدا کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا یک سال آینده با بیماری کرونا به طور جدی مواجهیم، گفت: مردم باید پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که داروی خاص کرونا چه زمانی فراوری و در دسترس مردم قرار می گیرد، گفت: داروی بیماری جدید حداقل 2 تا 3 سال طول می کشد تا برای مقابله با این بیماری تهیه گردد.

ملک زاده اضافه نمود: مطالعات متعددی در جهان در زمینه فراوری دارو در دست اقدام است که همگی از مرحله آزمایشگاهی عبور نموده اند. برای بعضی ویروس ها مانند ابولا داروی موثری هنوز نداریم.

وی ادامه داد: داروی رمدسیویر در مطالعه ای با هزار نفر موثر بود اما این دارو در 2 هزار و 500 نفر آنالیز شد، نتایج آن نشان داد که آنقدری که تصور می شد موثر نیست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 634

به "بهترین واکسن برای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین واکسن برای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید