تاریخ انتخابات به تعویق می افتد؟

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران : رییس ستاد انتخابات کشور گفت : دولت و وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارند .

تاریخ انتخابات به تعویق می افتد؟

به گزارش به نقل از ایسنا،جمال عرف درباره بعضی برآورد ها مبنی بر به تعویق افتادن انتخابات 28 خردادماه اظهار کرد: با توجه به فرایند قانونی زمان بندی انتخابات که طبق قانون و با نظر مشترک ارکان اجرا و نظارت انتخابات، مورد توافق قرار گرفته است، کار انتخابات طبق برنامه پیش می رود و اخذ رأی در روز مقرر انجام می گردد. در مقاطع مختلف دوران پس از انقلاب اسلامی هم تحت هیچ شرایطی انتخابات به تعویق نیفتاده است. در این مرحله نیز، قطعا انتخابات به تعویق نمی افتد و در 28 خرداد ماه برگزار می گردد.

وی در ادامه در مورد طرح بعضی اظهارات ناظر بر تعویق انتخابات از سوی شماری عناصر سیاسی و رسانه ای گفت: این موارد، برآورد شخصی است و دولت و وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارند و ما این را به صراحت اعلام می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تشدید بیماری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری انتخابات، توضیح داد: تاکید مستمر وزیر کشور، اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مرتبط با انتخابات است که از قبل تنظیم شده و باید با دقت اجرایی گردد. ما هم در حال بازنگری برنامه های خود بوده و خود را برای شرایط ها و سناریوهای مختلف آماده نموده ایم. البته امیدواریم با فروکش کردن موج چهارم بیماری در هفته های پیش رو و جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی به کشور، با موج جدیدی در خرداد ماه روبرو نشویم.

عرف با بیان این که قانون اساسی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک روز توجه دارد، گفت: بنابراین انتخابات در یک روز برگزار می گردد اما همه پروتکل های بهداشتی هم برای مردم و هم برای عوامل اجرایی با دقت عملیاتی و اجرا می گردد. حدود 70 هزار شعبه اخذ رای در محیط های امنی که فضای باز، سقف بلند و تهویه مناسب دارند در نظر گرفته می گردد و البته برای اینکه عوامل اجرایی هم در معرض ابتلا قرار نگیرند، مراقبت های لازم را انجام می دهیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 978

به "تاریخ انتخابات به تعویق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ انتخابات به تعویق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید