جلالی: امیدوارم پروژه های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد

به گزارش دکترای اقتصاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو ابراز امیدواری کرد که پروژه های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با برطرف بوروکراسی اداری زودتر به نتیجه برسد.

جلالی: امیدوارم پروژه های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، نشست کارگروه انرژی کمیسیون مشترک ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) 18 تیرماه 1399 به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاونان وزارت خانه های نفت و نیرو ایران و معاون وزارت انرژی روسیه برگزار گردید.

در این نشست کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اراده و جدیت روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط مالی گفت: روابط دو کشور ایران و روسیه پایدار و مبتنی بر واقعیتها است. روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، امنیتی، دفاعی و نظامی پیشرفت خوبی داشته است. اما روابط مالی و فرهنگی همپای روابط سیاسی دو کشور رشد نکرده و توسعه این روابط پشتوانه ای برای روابط سیاسی دو کشور خواهد بود.

سفیر ایران اعلام کرد: امیدواریم با پیگیری جدی دو طرف شاهد پویایی و گسترش روابط مالی در هر دو سطح دولتی و خصوصی با توجه به ظرفیت های بزرگ دو کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان نمود: وزرای نیرو و انرژی به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری های تجاری و مالی دو کشور کوشش های زیادی برای برطرف موانع داشته اند. ما از این کوشش ها تشکر می کنیم و امیدواریم پروژه های مشترک دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با برطرف بوروکراسی اداری زودتر به نتیجه برسد.

در این نشست زمانی نیا معاون وزیر نفت کشورمان به عنوان رئیس ایرانی کارگروه و تیخانوف معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس روس کارگروه انرژی با اشاره به توافقات اجرا شده برای تسریع در اجرایی شدن پروژه های مربوط به همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، همکاری در اوپک پلاس ، نیروگاه های در دست احداث و نیز مشارکت روسیه در پروژه های مربوط به حمل و نقل، خواهان تداوم رایزنی های تخصصی و کارشناسی برای این پروژه ها و همچنین تعریف پروژه های آینده همکاری شدند.

این ویدئو کنفرانس که در دو بخش صبح و بعداظهر برگزارشد کارشناسان حوزه های مختلف انرژی از دو کشور فرایند همکاری ها را مورد آنالیز قرار دادند.

به گزارش فارس، آناتولی تیخانوف معاون وزیر انرژی و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری های تجاری و مالی ایران و روسیه روز آدینه 13 تیر در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار فرایند همکاری های دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد. در این دیدار نحوه برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در سپتامبر امسال مورد گفت وگو نهاده شد و قرار شد این اجلاس در موعد مقرر به صورت حضوری و یا مجازی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 475

به "جلالی: امیدوارم پروژه های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: امیدوارم پروژه های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید