دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد

به گزارش دکترای اقتصاد، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید نمود: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد و و معین نیست بر اساس کدام مستندات اعلام شده است.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد

به گزارش ایلنا، امید فاضلی نیا، دبیرکل انجمن تولیدنمایندگان لوازم خانگی ایران با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: این خبر و تعمیم آن به بیشتر تولیدنمایندگان مبنای درستی ندارد و تعیین نیست بر اساس کدام مستندات اعلام شده است.

وی ادامه داد: این اظهارنظر های غیرمستند آن هم از سوی یک مسئول صنفی تنها به افزایش تنش و التهاب بازار دامن می زند و در نقطه مقابل سیاست های تعادلی کشور در راستای حمایت از تولیدنمایندگان قرار گرفته است. این اظهارات درحالی مطرح میگردد که تولیدنمایندگان لوازم خانگی علی رغم تغییر معنادار قیمت مواد اولیه فولادی و پلیمری و با لحاظ شرایط مالی و فشار های همه جانبه ناشی از تحریم ها، از اوایل سال جاری هیچگونه مجوز افزایش قیمتی در اقلام لوازم خانگی نداشته اند و همیشه کوشش نموده اند با دولت و خریدار همراهی نمایند، اما یکباره با چنین اظهارنظر های غیرکارشناسی روبرو می شوند.

دبیرکل انجمن تولیدنمایندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه روند افزایش قیمت، یک فرآیند ضابطه مند و دارای ساز و کار تعیین است که از سوی ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف نمایندگان به تولیدنمایندگان اعلام و ابلاغ می گردد، تاکید نمود: اگرچه ما به عنوان انجمن و تولیدنمایندگان به عنوان حلقه اصلی عرضه و تقاضا برای اصلاح و اثربخشی فرآیند های قیمت گذاری پیشنهاداتی داریم، اما تولیدنمایندگان در راستای تعهد و پایبندی به ضوابط، ماه هاست افزایش قیمت نداشته اند. این درحالی است که در ماه های اخیر تولیدنمایندگان بار ها شاهد بالا رفتن هزینه ها و جهش قیمت مواد اولیه بوده اند.

فاضلی نیا با تاکید براینکه قیمت لوازم خانگی برخلاف بسیاری از محصولات دیگر، در ماه های اخیر نوسان قیمت نداشته است، گفت: شواهد موجود در بازار نیز نشان میدهد که خبر افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خانگی کذب است و پمپاژ منفی اخبار ساختگی تنها به ناامیدی تولیدنماینده، التهاب بازار، افزایش قدرت عمل سودجویان و کاهش رونق بازار منجر می گردد.

وی اضافه نمود: تولیدنمایندگان لوازم خانگی استقبال چندانی از موضوع افزایش قیمت ندارند چراکه این امر کاهش تقاضا و رکود بازار را در پی دارد. هرگونه افزایش قیمت حتی به صورت رسمی ناشی از نوسانات مولفه های موثر بر قیمت تمام شده بوده که عموما از اختیار تولیدنماینده خارج است و متاسفانه تاثیر این عوامل در سطح بازار به چشم می آید.

به گفته دبیرکل انجمن تولیدنمایندگان لوازم خانگی ایران، بیشتر تولیدنمایندگان پایبند به موازین قانونی هستند و انتشار این اخبار در شرایط حاضر تنها باعث ایجاد احساس عدم امنیت مالی، روانی و اجتماعی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1578

به "دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید