3 راه برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده

به گزارش دکترای اقتصاد، برای هر سن وسالی، سیب زمینی سرخ کرده می تواند یک غذا یا پیش غذای منحصربه فرد باشد. کمتر کسی پیدا می شود که عاشق طعم بی مثال سیب زمینی سرخ کرده نباشد. پس اگر می خواهید یک طعم فوق العاده برای سیب زمینی سرخ شده خود ایجاد کنید، در ادامه سه طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده برای شما آماده شده است.

3 راه برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده

اگر معمولا سیب زمینی سرخ شده شما حالت خمیری پیدا می کند و تردی و طعم مورد انتظار شما را ندارد، باید بدانید که طرز تهیه سیب زمینی ترد و باکیفیت، کمی متفاوت تر از آن چیزی ست که تصویر می کنید. در ادامه، پیرامون همین فنون صحبت کرده ایم.

روش اول؛ طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

مواد لازم در طرز تهیه سیب زمینی پفکی

  • سیب زمینی 1 عدد بزرگ
  • روغن کانولا 4 پیمانه
  • نمک به مقدار لازم

بیشتر مردم نمی دانند که یک سیب زمینی سرخ کرده خوش طعم و ترد، باید دو بار سرخ شود. مرحله اول سرخ کردن در دمای پایین تر انجام می شود، که باعث نرم شدن سیب زمینی ها می شود و سطح نشاسته ای آن را برای مرحله دوم سرخ کردن آماده می کند.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در 40 دقیقه

  1. در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی ها را حدود 30 دقیقه در یک کاسه بزرگ آب، خیس و سپس آن ها را با حوله های کاغذی کاملا خشک کنید.
  2. روغن را در یک تابه با عمق مناسب یا یک قابلمه بزرگ، تا 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتی گراد) داغ کنید و پس از آن، سیب زمینی ها را به مدت 5 دقیقه درون آن قرار دهید و مرتبا هم بزنید.
  3. در مرحله بعد سیب زمینی ها را با یک کف گیر یا انبر از روغن بیرون آورید و روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان به طور کامل خارج شود.
  4. برای شروع مرحله دوم این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، روغن را در یک تابه با عمق مناسب یا یک قابلمه بزرگ تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) داغ و سیب زمینی ها را مجددا به مدت 5 تا 6 دقیقه در آن سرخ کنید تا قهوه ای- طلایی شوند.
  5. در خاتمه، سیب زمینی ها را از روغن خارج کنید و روی حوله کاغذی بگذارید. در این مرحله سیب زمینی های ترد شما آماده شده اند که هنگام سرو باتوجه به طبع و رژیمتان، می توانید کمی نمک روی آن ها بپاشید.

روش دوم؛ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با آرد

مواد لازم در طرز تهیه سیب زمینی ترد

  • سیب زمینی 900 گرم (یک عدد)
  • آرد 1 پیمانه
  • پودر سیر 1 قاشق چای خوری
  • پودرپیاز 1 قاشق چای خوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • پاپریکا 1 قاشق چای خوری
  • آب ½ پیمانه
  • روغن گیاهی 1 پیمانه

برای تهیه این نوع از سیب زمینی سرخ کرده، معمولا از آردی که برای تهیه مرغ، میگو و پیاز سوخاری استفاده می کنند، استفاده می شود. غلتاندن سیب زمینی ها در آرد و سرخ کردن آن ها داخل روغن، حالتی ترد و سوخاری را برای سیب زمینی سرخ کرده شما خلق خواهد کرد.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه

  1. در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی ها را به شکل نوارهای یکسان برش بزنید و داخل آب سرد قرار دهید تا هنگام سرخ کردن داخل روغن، قهوه ای رنگ نشوند.
  2. روغن را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی شعله میانه قرار دهید. درحالی که روغن در حال داغ شدن است، آرد، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و پاپریکا را درون یک کاسه بزرگ بریزید و آب را به تدریج به آن ها اضافه کنید و هم بزنید.
  3. برش های سیب زمینی را داخل ترکیبات فوق قرار دهید و سپس داخل روغن داغ بریزید. سرخ کردن سیب زمینی ها را ادامه دهید تا رنگ آن ها قهوه ای- طلایی و ترد شود.
  4. در مرحله بعد آن ها را با کف گیر یا انبر بیرون آورید و روی حوله های کاغذی بگذارید تا روغن اضافی شان تخلیه شود.

روش سوم؛ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده داخل فر

مواد لازم در طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

  • سیب زمینی 900 گرم
  • روغن گیاهی 1 قاشق چای خوری
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • فلفل تازه 1 نوک قاشق چای خوری

در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، دیگر نیازی به سرخ کردن سیب زمینی ها روی شعله مستقیم وجود ندارد؛ بنابراین می توان گفت سرخ کردن سیب زمینی ها داخل فر، روشی سالم و در عین حال کم ضرر است.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی و ترد

  1. در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، اجاق فر را پیش از شروع کار روی 450 درجه فارنهایت (230 درجه سانتی گراد) تنظیم و گرم کنید. یک ورقه آلومینیومی را روی سینی فر پهن کنید و تمام سطح آن را با اسپری روغن بپوشانید. سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و با ضخامت مورد نظر به صورت نوارهای یکسان برش دهید.
  2. در یک کاسه بزرگ، تمام قسمت های سیب زمینی را به روغن، شکر، نمک و فلفل آغشته و سپس آن ها را روی ورقه آلومینیومی داخل سینی فر پخش کنید.
  3. سیب زمینی ها را به مدت 30 دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید تا سیب زمینی ها لطیف و قهوه ای شوند.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1435

به "3 راه برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راه برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید